
A BOOM – THE AiGENCY alapítói Kőteleky Aywee és Vértessy Flóra, több mint húsz év ügynökségi múlttal és kreatív vezetői háttérrel a szakma rutinos szereplői. Hozzájuk csatlakozott társalapítóként Fekete Levente, szintén két évtizedes kereskedelmi és cégvezetői tapasztalattal rendelkező szakember.
Azért hozták létre saját ügynökségüket, mert
úgy vélik az AI-használat egy teljesen más ügynökségi felállást igényel,
ahhoz, hogy a benne rejlő teljes potenciált ki lehessen aknázni. Gyorsabb, rugalmasabb, proaktívabb hozzáállás szükséges és kiemelekedően fontos a problémamegoldó képesség.
Ez a szemlélet kevésbé illeszthető a hagyományos, hierarchikus feladatkezelési modellhez, ahol a munkafolyamatok egymásnak adogatott feladatokból állnak. Az AI eredményességéhez magas szintű kreatív gondolkodás, rendszerben látás, alkalmazkodóképesség és széleskörű kulturális tudás szükséges, hisz ahhoz, hogy megfelelő eredményt kapjunk megfelelő irányítás szükséges,
amit az ember végez.
„Nem hisszük, hogy mi hoztuk le a Napot az égről, vagy hogy most mondunk ki valami olyat, ami másnak még nem jutott eszébe, de felismertük, hogy sokkal nehezebb és lassabb egy meglévő, működő szervezetet teljesen átalakítani, új alapokra helyezni, mint eleve így felépíteni egyet. Ez a dinamizmus egy új szervezet természetes alapja lehet, míg egy régebbi struktúrában csak korlátozottan érvényesül.” – fogalmaztak az alapítók.
A BOOM szerint a reklámszakmát elképesztő tempóban alakítja át a mesterséges intelligencia, és az ügynökségeknek is ehhez kell igazodniuk.
Szolgáltatási körük lefedi egy hagyományos ügynökség portfólióját, a különbség az, hogy vagy gyorsabban, vagy költséghatékonyabban, vagy szélesebb választékot kínálva tudják megoldani ugyanazokat a feladatokat. Sokszor kevesebb ügyféloldali forrásanyag is elég: egyetlen fotó egy kabátról már elég ahhoz, hogy egy modell abban sétáljon, vagy tisztán az adatokból és egy termékleírásból komplett kampányvízió születhet.
Fontos megjegyezni, hogy
az AI nem helyettesíti a kreatív gondolkodást, sem az emberi tapasztalást és intuiciót, nem dolgozik magától,
de megsokszorozza a lehetőségeket.
„Azt, hogyan dolgozunk majd holnap, ma még senki sem tudja biztosan. Egy dolgot azonban igen: a BOOM mindig idomulni fog a változáshoz.”
( onBRANDS )