
Az Interbrand nemrég tette közzé a Legjobb Globális Márkák (Best Global Brands) jelentését, amely bemutatja a világ 100 legértékesebb márkáját, és tükrözi, hogy a márkavezetők milyen gyorsan alkalmazkodtak a versenyhelyzetekhez és a változó piaci dinamikákhoz, és hogyan pozícionálták márkáikat a növekedésre.
A digitálisan támogatott szolgáltatások és a mesterséges intelligencia térnyerése minden eddiginél gyorsabban teremt új győzteseket.
Az Apple, a Microsoft és az Amazon megtartotta pozícióját, mint a három legértékesebb márka – de az elemzés szerint az NVIDIA, az Instagram, a YouTube, az Uber és a Netflix is előrébb kerül a rangsorban.
Azok a márkák, AkIKet iparágakon átívelően újítanak meg, új területekre lépnek be, kulturális relevanciát építenek, és a hosszú távú márkastratégiába fektetnek be, még a felülteljesítőket is felülmúlják.
Az idei rangsor azt tükrözi, hogy a vezető márkák milyen gyorsan alkalmazkodnak a versenykihívásokhoz és a változó piaci dinamikákhoz, hogy márkáikat a növekedés érdekében pozícionálják. Ezek a változó valóságok radikális változásához vezettek globális rangsorban.
Idén 12 új belépő, ami a legjelentősebb változás a rangsor 2000-es indulása óta. Emellett a márkaértékelés valaha feljegyzett legnagyobb egyszeri növekedését is tapasztaljuk, az NVIDIA értékelése 116%-kal, elérte a 43,2 milliárd dollárt és +21 hellyel feljebb lépett rangsorban a 15. helyre.
Egyértelmű, hogy a jól működő márkák lehetőségei rendkívüliek és hogy a sikerhez vezető megközelítések és utak is változnak.
Az elmúlt évben azt is láttuk, hogy a márkák kizárólag a hazai piacaikra összpontosítanak – ez egy racionális, értékmaximalizáló fókusz, amely javíthatja a márka szerepét.
A bizonytalanság pillanataiban az erős ügyfélközpontúság stabilitást biztosíthat, lehetővé téve a márkák számára, hogy jobban kézben tartsák narratívájukat, kezeljék az ügyfélkapcsolataikat, és következetes pénzügyi eredményeket érjenek el, amelyeket a befektetők könnyebben megértenek és értékelnek.
Az olyan márkák döntése, mint a Ford, a Heineken, a Hewlett Packard, a Jordan, a KFC, a Morgan Stanley, a Panasonic és a Starbucks, hogy a hazai piacaikra koncentrálnak, stratégiailag megalapozott, különösen a márkamenedzsment változó környezetét tekintve.
A technológiai változások felgyorsulása, különösen a mesterséges intelligencia térnyerése, alapvetően megváltoztatta azt, ahogyan interakcióba lépnek az ügyfelek a márkákkal, és hogyan teremtenek értéket a márkák. A hagyományos ügyfélutak – amelyeket ma már gyakran algoritmusok közvetítenek – összeomlása azt jelenti, hogy csak a mélyen gyökerező, értelmes jelenléttel rendelkező márkák tudják megbízhatóan befolyásolni a fogyasztói választást.
Amikor a márkák nem átláthatóak, vagy nem képesek hatékonyan kommunikálni értékajánlatukat a befektetőknek, az eredmény fokozott volatilitás és pontatlan értékelések. Ilyen körülmények között az erős főpiaci fókusz stabilitást biztosíthat,
lehetővé téve a márkák számára, hogy jobban kézben tartsák narratívájukat, kezeljék
az ügyfélkapcsolataikat, és következetes pénzügyi eredményeket érjenek el.
A márka szerepének öt dimenziója– Azonosítás, Teljesítmény, Tapasztalat, Ökoszisztéma és Vezetés – gyakran könnyebben fejleszthető és védhető egy márka hazai piacán, ahol a kulturális relevancia és a működési kontroll a legmagasabb.
A hazai piacukra való összpontosítás nem visszavonulást jelent, hanem egy racionális, értékmaximalizáló fókuszt, amely
javíthatja a márka szerepét.
Biztosítja, hogy otthon is értéket teremtsenek – és védi a lehetőséget, hogy visszatérjenek a világ színpadára, amikor a piacok készen állnak.
INTERBRAND BEST GLOBAL BRANDS TOP 100 – 2025
INTERBRAND BEST GLOBAL BRANDS ÚJ BELÉPŐK – 2025
INTERBRAND BEST GLOBAL BRANDS TOP FELEMELKEDŐK – 2025
( onBRANDS )