CTV INSIGHT HUNGARY 2025

Először láthatók számok a hazai CTV-szektorról.

Hány háztartásban van okostévé, és mennyire használják ki annak lehetőségeit? Milyen típusai vannak a nagyképernyőn tartalmakat fogyasztóknak? Hányan és milyen felületen láttak már connected TV-s reklámot? Mit gondol a szakma a CTV-s megoldásokról, és milyen hatással lesz mindez a lineáris televíziózásra? – mától ezekre a kérdésekre is választ lehet adni a hazai connected TV-piacról először készített reprezentatív B2C- és a piaci szakemberek tapasztalatait, meglátásait tartalmazó B2B kutatás alapján, amelyet az IAB Hungary digitális kiadvány formájában tett elérhetővé tagjai számára.

Az Atmedia és az RTL Magyarország támogatásával megjelent kiadvány két oldalról világítja meg a hazai CTV-piacot: egyrészt az IAB Hungary megbízásából a PwC Magyarország által készített, fogyasztói megkérdezésen alapuló, reprezentatív kutatás eredményein keresztül, amely a fogyasztói szokások és igények alapos megismerésével tárja fel a piacban rejlő növekedési lehetőségeket. Másrészt a piaci szereplők között végzett felmérésből származó adatokkal rámutat arra, hogyan látják a hazai hirdetők, ügynökségek, kiadók és egyéb technológiai szolgáltatók a connected TV-s hirdetési megoldások jelenlegi és jövőbeli szerepét a médiapiacon.

A két kutatás többek között az alábbi megállapításokra jutott:

  • A digitálisan affinis háztartások háromnegyedében van internetre kötött tévé, de sokan nem használják ki annak lehetőségeit.
  • A hagyományos tévé-előfizetések továbbra is meghatározók, a megkérdezettek 92%-a rendelkezik előfizetéssel.
  • A hagyományos tévé-előfizetéssel rendelkező nézők naponta átlagosan 1,6 órát töltenek a televízió előtt.
  • Az okostévével rendelkezők 32%-a emlékszik a TV menürendszerében látott hirdetésekre, főként filmelőzetesekre és gyógyszerreklámokra.
  • CTV bannerhirdetésekkel a válaszadók 39%-a találkozott már, de 23%-a nem tudja eldönteni, hogy látott-e már ilyet.
  • A legnépszerűbb streamingplatform a Netflix (76%), amelyet az HBO Max (37%) és a Disney+ (36%) követ. Negyedik helyen a SkyShowtime (21%) áll, és első magyar szereplőként, 18%-os aránnyal az RTL+ következik az ötödik helyen.
  • A megkérdezett piaci szakemberek kétharmada indított már CTV-megoldással kampányt.
  • A gyártók nyitóképernyőin megjelenő hirdetések és az okostévén, streamingcsatornákon futó hirdetések a leggyakoribb CTV-kampánymegoldások.
  • A válaszadók harmada tartja elfogadhatónak vagy jó ár-érték arányúnak a CTV árazását.
  • Többségében büdzsé-átcsoportosítás történik az online display és videó rovására.
  • A hirdetők fele arról számolt be, hogy a várakozásaiknak megfelelően alakult CTV-kampányuk teljesítménye, tízből három hirdető várakozásait pedig felül is múlta.
  • A piaci szereplők egyöntetűen növekedésre számítanak a CTV-hirdetések kapcsán.

A hazai connected TV-piacot először, két oldalról feltérképező kutatás adatait, a témában legfontosabb fogalmak magyarázatait és a marketingcélú megjelenési lehetőségeket tartalmazó, ábrákkal gazdagon illusztrált CTV Insight Hungary 2025 kiadványt az IAB Hungary tagjai teljes terjedelmében elérik a szakmai szervezet Dokumentumtárában.
( onBRANDS )