LÉGBŐL KAPOTT KAMPÁNY

A kampány három, lakossági szinten is befolyásolható problémára hívja fel a figyelmet.

Mikortól meddig fut a kampány, milyen felületeken:

A Légből kapott? – A légszennyezés helyi veszélyei és orvoslása kampány 2025 október elejétől november végéig fut. A kampány online kommunikációs lábai a legbolkapott.hu oldal, Facebook és YouTube, illetve a háziorvosoknak továbbképzéseket nyújtó szakmai szervezet, a Medukator csatornái. Emellett fut egy plakátkampány, országosan 300 háziorvosi rendelővel.

Kampánycél:

A „Légből kapott? — A légszennyezés veszélyei és orvoslása” kampány egyszerűen, látványos rajzos videókkal mutatja be, hogyan tehetünk mindannyian a tisztább levegőért – és ezzel saját magunk és környezetünk egészségéért is. A kampány három, lakossági szinten is befolyásolható problémára hívja fel a figyelmet: az avarégetésre, a rosszul megoldott fatüzelésre és a túlzásba vitt autóhasználatra. A honlapon elérhető tudástár számos szakmai szervezet munkájára hivatkozik,  és

a mindennapi élethez kapcsolódó további cselekvési lehetőségek ad.

A kezdeményezés fontos szerepet szán a háziorvosoknak is, hiszen ők azok, akik hitelesen tudják megerősíteni, milyen sokat számítanak a tudatos, apró mindennapi döntések. Számukra tudásanyagok és szakmai előadás is készült amit országosan több helyszínen adunk elő. Cél, hogy a légszennyezéssel kapcsolatos ismeretek minél mélyebben beépüljenek az egészségmegőrzés gyakorlatába.

A kampány/reklám fő üzenete egy mondatban összefoglalva:

A légszennyezés láthatatlan gyilkos, aminek csökkentéséért mindannyian  tehetünk a mindennapi döntéseinkkel, ugyanis számos szennyezőanyag esetében ma már maga a lakosság a legnagyobb kibocsátó.

Kreatív koncepció:

A kampány a légszennyezés témáját az egészség felől közelíti meg, így erősebb személyes érintettséget és nagyobb bevonódást teremt. Újdonság, hogy a levegőszennyezésről szóló kampányok között elsőként vontak be orvosokat hiteles közvetítőként, így olyan embereket is megszólítanak általuk, akik egyébként ritkán foglalkoznak környezetszennyezési kérdésekkel.

A projekt keretében így két célcsoportot szólítanak meg és így két kampány készült:

  1. Háziorvosoknak szóló kampány, amely felhívja az orvosok figyelmét a légszennyezéssel kapcsolatos betegtájékoztatás és a megelőzés fontosságára.
  2. Lakosságnak szóló kampány, amely online és offline kommunikációs csatornákon edukál a légszennyezésről. Kiemelt témák a közlekedés, a szilárd tüzelésű fűtés és az avarégetés.

A lakossági tartalmaknál a téma komolysága mellett fontos eszköz a humor, amely mind az edukációs videókban, mind az “Együtt szívunk” kisfilmben jelen van. A kommunikációban a probléma bemutatásán túl a hangsúly az egyéni cselekvési lehetőségeken van.

Alkotók listája

Kreatív koncepció:

Vér Balázs – kreatív igazgató, DeepInsight
Paul Ágnes – PR vezető, DeepInsight, valamint ügyvezető, Organic Communications
Bányai Klaudia – projektmenedzser, Organic Communications
Dr. Varga Judit – levegőminőség szakértő

Edukációs videók:
Livits Réka – illusztrátor, ügyvezető Visualive
Nemes-Takách Kata – narrátor

Együtt szívunk kisfilm:
Paul Mátyás – operatőr, vágó
Farkas Christián – operatőr
Papp Endre – színész
Kocsis Gergely – színész

A kreatívokat a DeepInsight készítette.
( onBRANDS )