ÍGY KÉPZELI EL A JÖVŐT A TOYOTA

A Toyota Csoport jövőbeli vízióját tükröző új, 5 márkából álló márkastruktúra.

Már javában tart az október 30. és november 9. között Tokióban megrendezésre kerülő 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amelyen az odalátogatók első kézből tapasztalhatják meg, hogyan képzeli el a ’Mobilitás mindenkinek’ elv gyakorlatba ültetését és az emberközpontú mobilitás jövőjét világ elsőszámú autógyártója.

Ennek a vállalat szempontjából fontos alappillérét jelenti

a Toyota Csoport jövőbeli vízióját tükröző új, 5 márkából álló márkastruktúra,

amelyben a Daihatsu, a Toyota és a Lexus mellett a jövőben a GR és a Century önálló márkaként kapnak helyet.

Mindeközben a meglévő márkákat is új tartalommal tölti meg a jövőképében önmagát már évek óta nem a világ legnagyobb autógyártójaként, hanem a világ elsőszámú mobilitási szolgáltatójaként definiáló autógyártó. Miközben

a Toyota márka megerősíti a „Mobility For All” (Mobilitás mindenkinek) szerepét,

és többirányú megközelítésre összpontosít, hogy fenntartható mobilitási megoldásokat nyújtson ügyfeleinek világszerte, a Lexus újrafogalmazza a luxust a „Discover” filozófiával, amelynek lényege a szabadság, és az, hogy

a márka a jövőben is a „senkit sem utánozó” úttörő szerepét töltesse be az autóiparban és azon is túl.

A GR önálló márkává lép elő, amely a motorsportnak, a vezetés örömének és az emberek és az új technológiai területek számára kulcsfontosságú fejlesztési területeknek szenteli magát, a önálló különleges prezstízs modellként közel hat évtizedes múltra visszatekintő Century pedig gazdag, megszakítás nélküli örökségével önálló, ultra-luxus márkaként jelenik majd meg, a „One of One” filozófiát képviselve.

A Toyota a Japán Mobilitási Kiállításon mutatja be új márkastratégiáját és frissített jövőképét, amelynek középpontjában a továbbra is a „Mobilitás mindenkinek” filozófia áll, az innovációra, az inkluzivitásra és a fenntarthatóság alapozva, hogy praktikus mobilitási és széndioxid-csökkentési megoldásokat nyújtson ügyfeleinek világszerte. Ezt szolgálja a kiállításon debütáló új, öt márkából álló márkastruktúra és a számos, a kiállításon leleplezett gondolatébresztő koncepció, amely egyértelműen rámutat a Toyota Csoport vezető szerepére a világszintű mobilitás következő korszakának alakításában.

A Japán Mobilitási Kiállítás sajtótájékoztatóján Akio Toyoda igazgatósági elnök, Koji Sato elnök-vezérigazgató és Simon Humphries márkamenedzsment igazgató ismertette a vállalat alaptevékenységének általános irányvonalát, amelyből kiderült , hogy

a Toyota Csoport globális jelenlétét öt különálló márkára fogja átszervezni:

ezek a Daihatsu, a Toyota, a GR, a Lexus és a Century lesznek, amelyek mostantól egyértelműbb szerepet kap a jövőben, és egymást kiegészítve hűek maradnak Sakichi Toyoda alapító elvéhez: találmányok az emberekért, bárhol is legyenek a világon és bármilyen körülmények között is éljenek.

A Century önálló, ultra-luxus márkává válik, amely a Toyota Csoport portfóliójának csúcsát képviseli

A Century a Toyota szervezet szerves részét képező gazdag és megszakítás nélküli hagyományaira támaszkodva önálló ultra-luxus márkaként lép előre. A Century márka ezáltal egy több mint 100 éves örökséget, kézműves mesterséget és japán ipari innovációt képvisel, amely a Toyoda család négy generációján átívelő, megszakítás nélküli hagyományokkal rendelkezik, ez pedig egyedülállóvá teszi az ultra-luxus szegmensben. Az önálló ultra-luxus márkává előlépő Century nagyközönség számára történő bemutatására az új Century Coupe Concept, az új Century SUV és a GRMN Century szedán társaságában kerül sor.

A klasszikus japán kézművességet kortárs dizájnnal ötvöző járművek mindegyike kézzel készül és kézzel kerül befejezésre, az ügyfelek igényeinek megfelelően.

A Century önálló márkaként történő bejelentésekor Akio Toyoda hangsúlyozta, hogy a már eddig is kiemelt szerepet élvező, különleges hagyományokat őrző Century így már hivatalosan is betölti az eddig kimondatlanul képviselt egyedülálló, „One of One” pozíciót, amely a csúcsok csúcsává és a Toyota Csoport ékkövévé teszi.

„Most jobban hiszem, mint valaha, hogy szükségünk van a Centuryre. A név a Meiji-korszak századik évfordulóját és a Toyota-csoport alapítójának, Sakichi Toyoda születésének 100. évfordulóját jelképezi. Számomra ez a következő száz év megteremtéséről szól.” – fogalmazódott beszédében Akio Toyoda.

A felfedezés határozza meg az életmódmárkává válás útján a végső lépést is megtévő Lexus jövőjét

A Lexus sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a környezettudatos luxusautómárka egy felfedezésekkel és innovációval teli jövőbe indul, amely

újradefiniálja pozícióját az autóiparban,

és amelyben az autóiparon túlmutató, szélesebb körű termékek és élmények felé veszi az irányt. Ez a szabadság az úttörő szerepvállalásra egybeesik a Lexus szerepének tisztázásával új testvérmárkája, a Century mellett.

„A Century exkluzív, ultra-luxus szegmensben való jelenlétével a Lexusnak most már nagyobb szabadsága van arra, hogy megerősítse ígéretét a mainstream prémium szegmensben. Ez az ígéret pedig a felfedezésre irányul: függetlenül, magabiztosan gondolkodni, kalandozónak és innovatívnak lenni, és megkérdőjelezni a luxus fogalmát a piac középpontjában” – mondta Simon Humphries, a Toyota Csoport márkaépítési igazgatója.

GR – az önálló márkává kovácsolódott szenvedély

A GR – Gazoo Racing – a motorsportnak, a vezetés örömének, valamint az emberek és technológiák fejlesztésének szenteli magát a versenypályákon és rally pályákon zajló intenzív megmérettetéseken keresztül. Éppen ezért a GR nem kapott helyet önálló márkaként a Toyota Csoport egy egész csarnokot megtöltő standján a Japán Mobilitási kiállításon: a Toyota Csoport ugyanakkor még az év vége előtt nagy horderejű bejelentéseket ígért a márka kapcsán, a hagyományosan a teljesítményautózásra koncentráló, legközelebb 2026 januárjában megrendezésre kerülő Tokiói Autószalonra pedig rendkívüli, a sportautók szerelmeseinek szívet várhatóan alaposan megdobogató újdonságokkal készül majd.

A „Mobilitás mindenkinek” jegyében a Toyota célja, hogy a jövőben is minden ügyfél számára a ideális mobilitási megoldást nyújtsa világszerte

A Toyota márka termékei a dekarbonizáció többutas stratégiáját támogatják,

és számos környezetbarát technológiát kínálnak, ideértve az öntölő hibrid elektromos, a plug-in hibrid elektromos, az akkumulátoros elektromos, a hidrogén üzemanyagcellás elektromos és hidrogén belsőégésű valamint karbonsemleges üzemanyagot használó belsőégésű megoldásokat. Ez a megközelítés lehetővé teszi minden ügyfél számára, hogy a lehető leghamarabb és a lehető legnagyobb mértékben csökkentsék széndioxid-kibocsátásukat, a szén-dioxidot valódi ellenségként kezelve, és a rugalmasságot és az inkluzivitást támogatva a zéró kibocsátású mobilitásra való átállás során.

A Japán Mobilitási Kiállításon ugyanakkor a Toyota standja bemutatta azt is, hogy

a hagyományos értelemben vett közúti autózáson túl a Toyota milyen számos egyéb területen igyekszik szolgálni az egyéni mobilitást.

Az alábbiakban felsorolt koncepciókat mind a Tokióban megrendezett kiállításon láthatja először a szélesebb közönség.

Corolla Concept: A Toyota bemutatja a Corolla jövőbeli vízióját, újragondolva a valaha volt legkelendőbb autót. Az új Corolla Conceptet úgy tervezték, hogy különböző hajtásláncokkal és konfigurációkkal feleljen meg a világ különböző igényeinek, megerősítve azt az elképzelést, hogy senki sem maradhat le a karbonsemlegesség felé vezető úton.  A technológiai innováció lehetővé teszi, hogy a Corolla Concept rugalmasan akkumulátoros elektromos (BEV), plug-in hibrid (PHEV), hibrid (HEV) vagy belső égésű motort használó hajtást is be tudjon fogadni – esetleg karbonsemleges üzemanyaggal. Bármilyen legyen is az energiaforrás, a Toyota elképzelése az, hogy mindenki számára vonzó, mindenki által kívánatos és vezetésre sarkalló autókat gyártson.

IMV Origin: Az IMV az Innovative International Multi-purpose Vehicle (innovatív nemzetközi többcélú jármű) rövidítése, egy platform, amelyet eredetileg a Toyota sokoldalú járművek gyártására irányuló globális stratégiájának támogatására fejlesztettek ki. A kihívásokkal teli környezetekre, különösen Afrika vidéki területeire tervezett IMV Origin helyszínen összeszerelhető és a helyi igényekhez igazítható. Az alapvető platós koncepció lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy meghatározzák, hogyan használják és optimalizálják a járművet munkájukhoz és életükhöz. Alapját egy rendkívül egyszerű szerkezet képezi, amelyet bárki összeállíthat vagy megjavíthat, és rugalmasságával a helyi közösségek gazdasági tevékenységét hivatott elősegíteni.

Land Cruiser FJ: A kiválasztott ázsiai, közel-keleti, dél- és közép-amerikai piacokra szánt Land Cruiser FJ jelzi, hogy a Toyota hogyan bővíti a legendás Land Cruiser márkát a különböző ügyféligényeknek megfelelően. A Land Cruiser élményt egy új generáció számára hozza el, az elérhetőségre, a funkcionalitásra és a testreszabhatóságra összpontosítva.

Kayoi bako: A Toyota bemutatja a kibővített Kayoi bako világot, egy jövőbemutató, egymással összekapcsolt mobilitási megoldásokból álló sorozatot, amely forradalmasítani hivatott a kereskedelmi szektort. Az eredeti Kayoi bako koncepció sikerére építve, 2023 óta továbbfejlesztették, hogy még praktikusabb kialakítást érjenek el. Szociális infrastruktúra-mobilitásként fogalmazták meg, amely szolgáltatásokat nyújt az ügyfeleknek, zökkenőmentesen könnyítve meg a mindennapi munkaterheket a szállítás, az építkezés és a napközbeni gyermekfelügyelet területén.    Az „L” elsősorban az emberek szállítását végző robotaxisok számára készült. A nagyobb XL a nehéz terhek szállítására alkalmas.

Me Amplified sorozat: az 1960-as évek óta a Toyota a Welcab sorozatot kínálja a fogyatékkal élők számára. Célunk nem csak a fogyatékkal élők és az egészségesek közötti akadályok felszámolása, hanem az öröm és az izgalom által nagyobb érték nyújtása is. A Me sorozat egy új, inkluzív tervezési kezdeményezés koncepciójának neve, amely fejlett technológiát használ a mobilitási megoldások széles körű igényeinek testreszabásához. Ez a kezdeményezés többről szól, mint csak járművekről: a lehetőségek bővítéséről és arról, hogy mindenki, beleértve a családokat és a gyermekeket is, teljes életet élhessen:

  • A Boost Me megszünteti a lépcsőket a zökkenőmentes mobilitás érdekében beltéren és kültéren egyaránt.

  • A Walk Me egy kiemelkedő terepjáró képességű elektromos kerekesszék, amely sokféle terepen képes haladni és lépcsőket leküzdeni, így mindenki élvezheti a végső kalandot.

  • A Challenge Me lehetővé teszi, hogy mindenki egyenlő esélyekkel versenyezzen a sportban.

Az utolsó kilométeres szállításra szolgáló egyéb mobilitási lehetőségek közé tartozik a CHIBIBO,

a KB LIFTER

és a COMS-X.

( onBRANDS )