AI REKLÁMFILMET KÉSZÍTETT A MASTER GOOD

A hagyományos forgatás helyett AI-technológiával készült a Royal Tanyasi Csirke új filmje.

A Master Good a hazai élelmiszeriparban elsőként készített teljes egészében mesterséges intelligencia segítségével létrehozott reklámfilmet. A Royal Tanyasi Csirke novemberi kampányfilmje nemcsak látványában különleges, hanem technológiai szempontból is mérföldkő a márka életében: a produkcióban a hagyományos forgatás helyett AI-eszközökkel hozták létre a teljes képi világot.

A filmet a Promptmonsters készítette Ipacs Géza koncepciója alapján, aki a Royal márka elegáns, klasszikus világához illeszkedve egy különleges történetet álmodott meg. A 19. századi kastély falai között életre kel egy fenséges fogás története: a konyhában serényen dolgozik a személyzet, odakint a fiatal futár a girbegurba, macskaköves utcákon száguld a Royal Tanyasi Csirkével, miközben az emeleti étkezőben az uraság már a tökéletes sült csirkére vár.

„A Master Good mindig is nyitott volt az innovációra – legyen szó termelési technológiáról, fejlesztésről vagy kommunikációról. A mesterséges intelligencia ma már a kreatíviparban is meghatározó szerepet kap, és fontosnak tartottuk, hogy elsők között próbáljuk ki, hogyan tudjuk ezt a technológiát beépíteni a márkakommunikációnkba. A Royal márka számára ez a film egyszerre kísérlet és előrelépés: megmutatja, hogy a hagyomány és az innováció kéz a kézben járhat” – mondta Bárány László, a Master Good cégcsoport vezetője.

„A Royal világa a természetes elegancia” – Ipacs Géza a koncepcióról

Ipacs Géza, a film koncepciójának alkotója így fogalmazott: „A Royal világa a természetes elegancia, a tradíció és a kifinomult ízek harmóniájáról szól. Ezt szerettük volna megmutatni egy klasszikus, európai történetbe ágyazva – olyan atmoszférával, amitől a néző azonnal érzi: ez a csirke nem mindennapi és igazán emlékezetes, vagyis ahogyan a szlogenben is megfogalmazódik: fenséges.

A Royal Tanyasi Csirke az értékek és a gondos odafigyelés ízét viszi az asztalra – ahogy egykor az előkelőségek asztalára is kerülhetett volna. Az egész filmben van egy játékosság: karakterekkel, feszültséggel, feloldással, mintha egy kisfilm lenne, nem pusztán egy reklám.”

Ipacs Géza szerint az AI határozottan új dimenziókat nyit a kreatív munkában: „Az elmúlt években a reklámfilmgyártás a televízióról áttevődött a digitális platformokra, de a tartalmak jellemzően még mindig a hagyományos alapanyagok rövidített verziói voltak. Az AI most abban hoz változást, hogy lehetőséget ad többféle, egymásra épülő verzió elkészítésére. A történet bővíthető, új epizódok születhetnek, a világ, amit egyszer megalkottunk tovább élhet. A gyors reagálás és a variálhatóság a kulcs – ez az új eszköz amin a márkák kommunikálni fognak. Az AI teljesen új szintre emeli a rugalmasságot és a kreatív szabadságot. Korábban, ha egy reklámfilmet elkészítettünk, a forgatás után már csak a vágóasztalon lehetett apróbb módosításokat végezni. Most viszont, ha eszünkbe jut egy új ötlet – például, hogy a karakter sétáljon be a Louvre-ba –, egyszerűen újrageneráljuk a jelenetet, és rövid időn belül, a költségek töredékéből ott van a kész változat. Ez egészen új dimenziót nyit a történetmesélésben.”

A szakember szerint az AI-technológia nemcsak gyorsabb, költséghatékonyabb, de egy új kreatív gondolkodásmód is.

Míg egy hagyományos forgatásnál minden új jelenet külön stábnapot, helyszínt és költséget jelent, az AI-nál ezek mind eltűnnek. Egyetlen kerettörténetből akár több tucat verzió is létrehozható – digitális platformokra, rövid formátumokhoz, vagy akár egy egész kampányhoz. A kreatív munka így nem lassul le a logisztikától. Ez nemcsak egy új technológia, hanem egy új gondolkodásmód is. A történet mostantól élő dolog: továbbfűzhető, bővíthető, alakítható. Ami régen heteket vett igénybe, az ma már órák kérdése. És ez nem a kreativitás rovására megy, hanem éppen ellenkezőleg – felszabadítja azt.”

„Ez már nem kísérlet, hanem egy új korszak” – Gács Tamás, Promptmonsters

A film technológiai megvalósításáért a Promptmonsters felelt. A cég alapítója, Gács Tamás és Kálmán Mátyás. Az alkotók szerint az AI-alapú filmkészítés ma már nem kísérleti terep, hanem folyamatosan változó, rendkívül dinamikus technológiai környezet.

„Nem lehet azt mondani, hogy ez kísérlet. Két hetente újraíródik minden szabály, új eszközök, új lehetőségek jelennek meg. A Master Good bátorsága és nyitottsága nélkül ez a projekt nem jöhetett volna létre – igazi úttörő szerepvállalás ez tőlük a saját iparágukban” – hangsúlyozta Gács Tamás.

A munka egy hónapig tartott, és minden részlet tudatosan épült fel.

„Az AI-produkcióban nem moodboard készül, amit az ügyfél elfogad az már a shooting board, maga a kép, amit majd a végeredményben is látszik. Az ügyfél ezt hagyja jóvá, és ha ez így rendben van neki, akkor a végeredmény ezzel teljesen megegyező lesz, hiszen ez animálódik meg. Minden úgy lesz, ahogy azt ő előzetesen elfogadta. Könnyű ezen utólag változtatni, utólag kitalálni akár azt is, hogy egy karakter legyen kövérebb, vagy inkább bajszos. Ez nekünk egyszerre előny és kihívás: ha egy elem módosul, mindent újra kell generálni, de ez a rugalmasság mindenképpen szerethetővé teszi az egész folyamatot.”

Gács Tamás szerint a technológia a jövőben alapvetően formálja majd át a reklámkészítést:

„A forgatások nagy része eltűnik. Mióta mi indultunk, másfél éve, ez a technológia elképesztőt fejlődött. Az AI-minőség ma már olyan szinten van, hogy egy átlagos néző nem tudja megmondani, mi valós szereplőkkel forgatott film és mi az AI generált. A jövőben sokkal több tartalom készül majd – gyorsabban, rugalmasabban, és a költségek töredékéért. A forgatási költségek jelentős költségét tudják ezzel megspórolni a megrendelők, az utómunkához azzal megegyező méretű stáb kell, mint korábban.”

A Promptmonsters nemcsak reklámfilmeket készít, jelenleg egy háromrészes, egész estés AI-sorozaton dolgoznak. A Royal-film teljes egészében magyar szakemberekkel készült, a rendező Lehel Olivér, Totyi volt. A Royal Tanyasi Csirke új reklámfilmje a Master Good innovációs szemléletét, a márka eleganciáját és a hazai kreatívipar új korszakát egyszerre mutatja be – bizonyítva, hogy a hagyomány és a mesterséges intelligencia egymást erősítve képes új szintre emelni a történetmesélést.

A teljesen AI generált reklámfilmet ITT találod!
( onBRANDS )