5 xboxozó nyugdíjas volt a sztárja Magyarország legnagyobb videojáték rendezvénye, a PlayIT siófoki állomásának. Az eseményre az orosházi Evangélikus Egyházközség Fénysugár Nyugdíjas Egyesület tagjai látogattak el unokáikkal.
Igazi senior gamerekként ragadtak kontrollert és vettek fel VR szemüveget.
Az eseményre a Magyar Telekom juttatta el a szépkorú gamereket és unokáikat. Digitális nyitottságukat és gaming teljesítményüket a vállalat egy PlayIT-tel közös díjjal is elismerte.
A Senior Gamer díjat Csanda Gergely, a PlayIT főszervezője, Kiss Imi és Hunboxing Zsolti influencerekkel karöltve adta át a rendezvényen. A színpadon felvonult a projekt minden résztvevője, így az unokák is, akik szerint nagyszüleik bármire képesek, akár egy nehezebb online játék elsajátítására is.
A rendezvényen nagy meglepetést váltott ki a gamer nagyik jelenléte, akik unokáikkal közösen már tapasztalt xboxozóként autóversenyeztek, játszottak kinect játékokat, és mutatták meg azt, hogy a digitális nyitottság nem kor kérdése.
Az online játékokkal nem most ismerkedtek meg a nyugdíjasok. Tavaly szerezték be xboxukat, amely
szokatlan támogatást kapott az orosházi esperestől: megáldotta a készüléket.
A közösség azóta is lelkesen használja az eszközt, július óta pedig a legújabb lehetőségekkel és játékokkal is képben vannak. Ekkor karolta fel őket ugyanis a Magyar Telekom, hogy inspirálja őket digitális tudásuk elmélyítésére és arra, hogy unokáikkal közösen játsszanak. A vállalat elvitte hozzájuk Kiss Imi és Hunboxing Zsolti influencereket, illetve Jolcsi nénit. A 74 éves youtuber nem csupán saját csatornát üzemeltet a videómegosztón, hanem önállóan tanulta meg a videokészítés és vágás titkait. Ők hárman tartottak online gaming képzést a mára már senior gamereknek.
Az orosházi gaming oktatásról készült film a Facebookon tíz nap alatt majd’ 500 ezer, Insragramonközel 100 ezer emberhez jutott el. Nemcsak népszerű, de ösztönző is lett a felvétel, hiszen jellemzően elismerő és biztató kommenteket váltott ki a nagyérdeműből. A videót Kiss Imi és Hunboxing Zsolti idősekre szabott gamer kislexikona egészítette ki, Jolcsi néni pedig olyan tutorialt tett közzé, amelyből a nyugdíjasok az alapoktól kezdve sajátíthatják el az internethasználatot. Ennek terjesztését a Magyar Telekom vállalta magára: nyugdíjasklubokhoz juttatják el a felvételt, hogy segítsék a lelkes szépkorúak digitális felzárkózását.
A júliusi „kiképzés” az orosháziak életére is tartós hatást gyakorolt: az eddigi heti egy találkozó helyett már kétszer ülnek össze, klubdélutánjaikhoz pedig az unokák is csatlakoztak, akik játékok használatára tanítják az alkalmakon a nagyszülőket.
A kezdeményezést az eNet és a Telekom közös kutatására alapozva hívta életre a vállalat. A felmérésből kiderült, hogy az idősebb generációk digitális felzárkóztatására komoly az igény. A hazai netezők a fejlődés lehetőségét a fiatalok és a szépkorúak közös tanulásában látják, amelynek számos előnye van. Több időt töltenek közösen, együtt fejlődnek (73 százalék szerint), és hasznos képességeket sajátítanak el (71 százalék).
(ONBRAND)