MAGYAR PAVILON A LONDON DESIGN BIENNALE-N

A „Kiss in Budapest” elnevezésű pavilon, reflektálva a biennálé idei témájára, a digitális kultúra és emberi érzelmek közötti kapcsolatot mutatja be.

A Magyar Divat és Design Ügynökség első alkalommal képviseli hazánkat a szeptember 4-23. között megrendezésre kerülő London Design Biennale-n.

Az idei London Design Biennale-n 40 ország innovátorai és kurátorai gyűlnek össze a Somerset House-ban, hogy megmutassák, hogyan befolyásolja a design életünk minden aspektusát. A résztvevő országok, pavilonjaik megalkotása során a biennálé idei központi témájára, azaz a hét alap érzelmi állapotra (Emotional States) fektették a hangsúlyt.

A „Kiss in Budapest” elnevezésű installációt megalkotó kreatív csapatot a növekvő társadalmi elidegenedés, az érintés hiánya, valamint az emberi kapcsolatokban jelenlévő intimitás inspirálta.

Bár a mindennapjainkat átszövő technológia könnyebbé és gyorsabbá tette a kommunikációt, nem helyettesítheti a valódi pillanatok megélését.

Az installáció ezzel a kétértelműséggel játszik, olyan látszólag ellentmondó elemek párhuzamba állításával, mint az örökség és kortárs design, intimitás és távolság.

A párok az installációba ellentétes oldalról lépnek be, ahol a szenzorokkal, LED kijelzőkkel és kamerákkal felszerelt pavilon felismeri a pillanatot, amikor megcsókolják egymást. A kint tartózkodók, a párokat egy nagyméretű LED kijelzőn figyelhetik, ahogy találkoznak egymással, majd csókot váltanak Budapest legromantikusabb látnivalói előtt. Az eredmény egy virtuális képeslap, valódi érzelmi töltettel: a pár első csókja Budapesten.

„A design egy olyan határokon átívelő nyelv, melyet mindenki megért képzettségétől vagy anyanyelvétől függetlenül. A magyar pavilonnak köszönhetően több ezer látogató kaphat egy szeletet Budapest egyedülálló látnivalóiból, különleges hangulatából. Bízunk benne, hogy egy olyan élményben lesz részük, mely inspirálja őket arra, hogy személyesen is ellátogassanak Magyarországra.” – tette hozzá Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezérigazgatója.
(onBRAND)