KÉT MAGYAR LÁNY A FENNTARTHATÓ DIVATÉRT

Az olajipar után a divat a második legszennyezőbb iparág a világon.

Molnár Nini és Angyal Ivett célja, hogy megreformálja a fast fashion világát.  A sok nem használt ruha ugyanolyan pocsékolás, mint mondjuk az el nem fogyasztott étel. A fenntartható divatért Molnár Nini és Angyal Ivett azzal a céllal hozták létre a LiveRobe nevű alkalmazásukat, hogy megreformálják eleinte a hazai, később pedig akár a nemzetközi ruhavásárlási szokásokat.

A fast fashion nem csupán az életmódunkra, de a környezetünkre is nagy hatással van.

Nincs nap, hogy ne jönne velünk szembe a környezetvédelem kérdése, hiszen lassan visszafordíthatatlan következményei vannak tetteinknek. A ruhavásárlási szokásainkra épp annyira oda kellene figyelnünk, mint a szelektív hulladékgyűjtésre. Molnár Nini és Angyal Ivett fejéből pontosan ezért pattant ki a LiveRobe telefonos alkalmazás ötlete. Ezen a platformon nem csak a kedvenc sztárjaid, influencereid nem hordott ruhái közül válogathatsz, de feltörekvő fiatal tehetségek darabjait is megvásárolhatod majd.

„Mindketten imádjuk a divatot, de nagyon fontos számunkra a környezet védelme is. Ez a kérdés pedig napról napra fontosabb. A fast fashion miatt rengeteg nem hordott ruha halmozódik fel, amiket kidobásra ítélnek. Ezen szeretnénk változtatni a LiveRobe-bal, ahol megunt ruháidat eladhatod és másokéból válogathatsz egy személyre szabott felületen” – mesélte a nemzetközi divatszakmába saját táskáival berobbanó Molnár Nini.

Az alkalmazás ötlete már 2014-ben megfogalmazódott Angyal Ivett fejében, amikor az ajánló algoritmusok működése és a fogyasztói magatartás kapcsolatát vizsgálva írta egyetemi szakdolgozatát a személyre szabásról.

„Az app hivatalos indulását decemberre tervezzük és mindenkinek lehetősége lesz ingyen létrehozni egy mini webshopot, a későbbiekben pedig teljesen el lesz különítve, hogy mi a second hand és mi az új darab, ami közvetlenül a butikból vagy dizájnertől van, hiszen a fenntartható divat mellett célunk, hogy segítsük a feltörekvő hazai tervezőket is. Ezzel a rendszerrel nem csak felhasználói élményt szeretnénk még jobbá tenni, de a dizájnereket, butitkokat is szeretnénk segíteni, hiszen így is könnyen elérhetik majd a célcsoportjukat.” – fejtette ki Angyal Ivett.
(onBRANDS)