MESTERSÉGES INTELLIGENCIA A NYOMTATÁSÁBAN

A mesterséges intelligencia (AI) napjaink egyik legfontosabb trendje, amely a technológiai vállalatok, így a Xerox fejlődését is meghatározza.

A PricewaterhouseCoopers (PWC) elemzése szerint 2018 az AI fejlődésének egy meghatározó éve, mivel az erre alapozott fejlesztések a mindennapi életben is egyre jobban elterjednek, kézzelfoghatóvá válnak, és nemcsak a technológiai fejlődéshez járulnak hozzá, de a termelékenység növeléséhez is. A Xerox számára ez azt jelenti, hogy a mesterséges intelligencia kínálta megoldásokkal a nyomtatási folyamat minden egyes lépése javítható, a folyamatok nagy része pedig automatizálhatóvá válik.

A gyakorlatban már ma is rengeteg példával találkozhatunk a mesterséges intelligencia növekvő szerepének alátámasztására. Számos olyan nyomtató létezik például, amelyek intelligens algoritmusokat alkalmaznak, így képesek a különböző nyomtatási elrendezések kezelésére és a nyomtatásból származó papírhulladék csökkentésére a nyomtatási folyamatok optimalizálásával. Az AI technológia azok munkáját is megkönnyíti, akik sokszor küldenek DM leveleket, mert a segítségével a küldemények gyorsan és egyszerűen testre szabhatók, felgyorsítva a nyomtatás és kiküldés folyamatát.

Az AI fejlődésével a Xerox innovációi is lépést tartanak, és a vállalatnál számos olyan fejlesztését dolgoztak már ki, amelyek segítik partnereiket a munkafolyamatok fejlesztésében, valamint a kommunikáció gyorsításában és biztonságosabbá tételében. Ezek természetesen már nagyban támaszkodnak az AI nyújtotta lehetőségekre. A Xerox innovációi a nyomdai és irodai megoldásokra egyaránt vonatkoznak.

Emellett a Xeroxnál folyamatosan kutatják azokat a megoldásokat, amelyek a lehető legalacsonyabb költséggel képesek olyan okos címkéket és okos csomagolásokat előállítani, amelyek nemcsak környezetkímélők, de hatékonyabbá teszik az ellátásilánc-menedzsmentet és jobb ügyfélélményt biztosítanak.

Az irodai felhasználásra szánt eszközök területén több olyan multifunkciós eszközt is fejlesztettek, amelyek már rendelkeznek onboard- és felhőalapú intelligenciával, így olyan munkahelyi asszisztensekként funkcionálnak, amelyek képesek a digitális munkafolyamatokat a megfelelő alkalmazásokon keresztül irányítani.

A Xerox tapasztalatai szerint a közeljövőben a legnagyobb hangsúly a papíralapú folyamatok digitális megoldásokkal való kiváltásán, az alkalmazások használatán lesz.

A Xerox és partnerei már eddig is élen jártak az AI-t felhasználó fejlesztésekben, és már számos olyan alkalmazás fűződik a nevükhöz, amelyek könnyebbé, gyorsabbá és hatékonyabbá teszik a folyamatokat a Xerox eszközein. Ilyen például az Xtandit “Quiver Secure Scan”, amellyel könnyebbé válik a dokumentumok biztonságos szkennelése, vagy a EtiQube, amellyel nyomon követhető az ügyfelek geolokációja valamint a kiegészítők és tintapatronok rendelési ütemezése. A Xerox Easy Translator Service automatizálja az ügyfelek mindennapos folyamatait, például a dokumentumok fordítását, amellyel idő és pénz takarítható meg.

Ezek az alkalmazások már most is használják az AI kínálta lehetőségeket, de a Xerox kutatás-fejlesztési projektjeiben folyamatosan új megoldásokon dolgozik, amelyek gyorsabbá, hatékonyabbá és költségkímélőbbé teszik a nyomtatási folyamatokat.
(ONBRAND)