A hasonló gondolkodású társainkhoz fordulunk tanácsért és elfogadónak tartjuk magukat a társadalmi különbségeket illetően – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) TEDx konferenciáján végzett felmérésből. Az eredmények szerint kifejezetten motiválja a magyarokat, ha különféle hátterű és egyéniségű emberekkel kell együtt dolgozniuk.
A Sok/k/színűség című TEDx-konferencia résztvevői körében végzett felmérésben közel 150 válaszadó közül csupán minden tizedik véli úgy, hogy zárkózott az eltérő nézetekkel szemben. A résztvevők 60 százaléka alapvetően elfogadónak tartja magát a társadalmi különbségekkel kapcsolatban is.
A megkérdezettek mindössze 15 százaléka éli meg stresszhelyzetként, ha tőle valamilyen szempontból különböző emberrel kell beszélgetnie, többségüket viszont kifejezetten motiválja az ilyen szituáció. A résztvevők mindössze harmada szeret tanácsot kérni olyan emberektől, akiknek a gondolkodása többnyire vagy teljesen eltérő, többségük azonban szívesebben kér segítséget hasonlóan vélekedő társaitól.
A válaszadók 70 százaléka szerint
hatékony vagy kifejezetten hatékony, ha sok nagyon különböző egyéniség dolgozik egy helyen,
30 százaléka viszont inkább problémásnak tartja a munkahelyi sokféleséget. A szervezők azt is felmérték, hogy milyen érzéssel tölti el a résztvevőket, ha olyan munkahelyen kezdenek dolgozni, ahol különböző hátterű, nemű, korú, vallású kollégák dolgoznak együtt. Közel harmaduk bizonyos fokig tartana egy ilyen helyzettől, 63 százalékuk azonban érdeklődéssel várná a munkakezdést egy ilyen környezetben. A válaszadók többsége egyáltalán nem, vagy csak minimálisan tartja stresszesnek, ha sok lehetőség közül kell választania, 40 százalékukat azonban nyugtalanítják az ilyen döntési helyzetek.
„Hiszünk abban, hogy a sokféleség az egyéni-társadalmi fejlődés és az innováció motorja, de azt is látjuk, hogy a túl sok vélemény és lehetőség nyomasztólag is hathat. TEDx konferenciánk célja az volt, hogy a résztvevők nyitottabbá és elfogadóbbá váljanak a különböző gondolkodásmódok iránt és új nézőpontokat mutassunk számukra. Éppen ezért büszkék vagyunk rá, hogy felmérésünk eredményei ilyen pozitív képet mutatnak a magyarok gondolkodásáról.” – mondta Gyürky Júlia, a Budapesti Metropolitan Egyetem marketing és kommunikációs igazgatója.
A METU másodszorra szervezett a világszerte ismert és számos globális kezdeményezést inspiráló TED eseménysorozathoz kapcsolódva saját TEDx rendezvényt. A Sok/k/színűség az egyéni-társadalmi sokféleséget, mint a változás és innováció mozgatóerejét járta körül. Az Uránia Nemzeti Filmszínházban lezajlott teltházas eseményt 500 résztvevővel zárta az intézmény.
(onBRANDS)