Ez a mennyiség gyakorlatilag megegyezik a tavalyival. Jövőre a palackozó kapacitását 40 százalékkal, óránként 10 ezerről 14 ezer palackra emeli – közölte a pincészet egyik tulajdonosa.
Varga Péter elmondta, hogy a 300 millió forintot meghaladó uniós támogatás és hasonló összegű kamattámogatott hitel segítségével fejlesztett
új palackozó létszámigénye mintegy harmadával csökken,
a minőségbiztonság emelkedik, az átállási idők csökkenése miatt is nő a cég termelőkapacitása. Hozzátette: 2019-ben megszüntetik az olaszliszkai pincészetet, illetve a szerencsi palackozót, és nem forgalmaznak a jövőben tokaji borokat, a tartályokat pedig Feldebrőre telepítik.
A tulajdonos szerint
a fejlődés fő iránya a prémiumborok felé mutat,
ahol az elkövetkező években hasonló meghatározó szerepre törekednek, mint a közepes árszegmensben.
A pincészet idén félmillió kilogrammal meghaladva a tavalyi mennyiséget, 21 millió kilogramm szőlőt dolgoz fel. Ebből az Egri borvidékről 8,5 millió kilogramm, a Balatoni Borrégióból pedig 12 millió kilogramm származik, a tavalyi évvel ellentétben 2018-ban Tokajból nem vásároltak fel szőlőt. A borkészítésben a kékszőlő aránya 11,4 millió kilogrammot, a fehérszőlőé 9,6 millió kilogrammot tesz ki.
A tulajdonos közölte, hogy a pincészet árbevétele 2017-ben és 2016-ban is 4,6 milliárd forintot tett ki, a kft. idén 9-10 százalékkal emelte árait, ezért az árbevétel növekedéssel nem számolnak, ugyanakkor 2019-ben 5 százalékos bővülés már reális lehet. A cég adózott eredménye tavaly meghaladta a 320 millió forintot, 2016-ban több mint 154 millió forint volt. Jelenleg 186 embert foglalkoztatnak.
A Varga Pincészet 1993-ban alakult, 200 hektár szőlőültetvényük van országszerte, ebből 125 hektár Badacsony környékén, 20 hektár Balatonaligán, 55 az Egri borvidéken. A feldolgozóüzemek a Badacsonyi, Egri és Tokaj-hegyaljai borvidéken vannak. Az elmúlt években bekövetkezett 50 százalékos forgalomnövekedésre reagálva a pincészet 8,5 millió literrel növelte a badacsonyörsi és feldebrői tárolótereit, 1800 négyzetméterrel a raktárkapacitását.
(MTI – onBRANDS)