OKTÓBERBEN INDUL A KÉZKRÉMSZEZON

Az őszi időszámítással beindul a kéz- és körömápoló krémek forgalma is, amely decemberben jár csúcsra.

2017 szeptembere és 2018 augusztusa között értékben 1,3 milliárd forint összegben mintegy 3000 hektoliternyi készítmény fogyott, jellemzően a drogériákban. Ez enyhe, 2 százalékos csökkenés az az előző év azonos időszakához képest, és két és fél milliónyi kézkrémes tégelyt/tubust tesz ki darabszámban. – derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Az értékesített forgalom egyötöde saját márkás.

A hűvösebb idő beköszöntével lendületet kap a kézkrémek és körömápoló termékek forgalma.

A kategória állagát tekintve a krémekre voksolnak a bársonyos kézfej hívei, közel 90 százalékot fed le ez a típus. Érdekesség, hogy apró, de egyre nagyobb népszerűségnek örvend az ún. kézápoló hab, amely egyik évről a másikra mintegy megtriplázta piaci részesedését.

A céltudatosság tükröződik a termékspecifikus sajátosságoknál is: a 2-in-1 termékek helyett a klasszikus kézkrém kerül a kosárba, ezek értékbeli részesedése szintén 90 százalék fölött jár. A többfunkciós, kéz- és körömápoló, kéz- és arcápoló vagy kéz- és lábkrémek iránt lanyha a kereslet.

Tízből öt kézkrém 76-100 ml-es kiszerelésű, azaz “nőitáska-kompatibilis”, de a nagyobb, 101-200 ml-es kiszerelések is népszerűek, minden ötödik termék ekkora.

A kézfejen lévő bőr védelmére nagyobb gondot fordítanak a Budapest és környékén lakók: tízből négy eladott kézkrémet itt vesznek. Nem meglepő módon

a drogériák hasítják ki a legnagyobb szeletet az eladásból:

az értékbeli forgalom kétharmada ebben a csatornában realizálódik.

“Egyértelműen kimutatható a kéz- és körömápoló termékek őszi-téli szezonalitása, amely a karácsonyi időszakban tetőzik. Októbertől decemberig realizálódik a teljes éves forgalom 35 százaléka, ilyenkor a nyári forgalomnál háromszor több kézápoló fogy.” – mondta Rhorer Dávid, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.

Felkapaszkodóban vannak a saját márkás kézkrémek is, a vizsgált időszakban az előző évhez képest 2 százalékponttal nőtt piaci részesedésük, így jelenleg 23 százalék. Az eladott darabszámot vizsgálva már árnyaltabb a kép: minden harmadik értékesített kézkrém kereskedelmi márkás.
(onBRANDS)