AZ EGYIK LEGNAGYOBB VESZÉLY A JÓ VEZETŐK HIÁNYA

A vezetési stratégiák sikeréhez a szervezeteknek erős vállalati kultúrát kell építeniük.

Az előttünk álló évek legnagyobb kihívása a következő generáció vezetőinek és tehetségeinek megszerzése és megtartása a Global Leadership Forecast 2018 kutatás során megkérdezett több mint 25 ezer vezető és 2500 HR-szakember szerint. A felmérés egyik meglepő eredménye, hogy a téma a felsővezetők válaszaiban kétszer olyan gyakran jelent meg problémaként, mint például a fejlődő országok lassuló gazdasági növekedése vagy a recesszió.

Ez a kihívás a költség- és időbefektetés terén is megmutatkozik.

A felmérés szerint a cégek évente átlagosan 4000 dollárt és 39 órát szánnak egy potenciális vezető fejlesztésére. A kutatás során kiderült, hogy azok a cégek, amelyek a vezetői készségek fejlesztését korábban, a felsővezetői szint előtt megkezdik, pénzügyileg sikeresebbnek bizonyulnak, és erősebb felsővezetőkkel rendelkeznek. A digitális úttörők – azon szervezetek, melyeknek döntéshozói otthonosan mozognak a digitális megoldások világában – pénzügyi teljesítménye pedig több mint 50 százalékkal jobb a digitálisan kevésbé fejlett vállalatoknál.

A kutatás arra is rávilágított, hogy

a vezetési stratégiák sikeréhez a szervezeteknek erős vállalati kultúrát kell építeniük.

A szilárd alapok közé tartoznak többek között az egyértelműen megfogalmazott célok, a személyes coaching lehetősége, a kreatív és innovatív megoldások iránti nyitottság vagy a pszichológiai biztonság, azaz az elfogadó és megértő környezet.

“A Global Leadership Forecast 2018 rámutat arra, hogy a tehetséges vezetők képzésére fókuszálva erősebb céges kultúrát építhetünk és jobb pénzügyi teljesítményt érhetünk el.” – mondta el Dr. Bachmann Bálint, a METU újonnan kinevezett rektora.

A Budapesti Metropolitan Egyetem új, Transformative Agile Leadership kurzusa erősen fókuszál azokra a problémákra, amelyekkel a döntéshozók a saját cégeiken belül is találkoznak: hogyan lehet továbbadni az újra való nyitottságot és a vezetői készségeket, és miként lehet befogadó céges kultúrát teremteni.

“Célunk, hogy egy terembe tereljük a különböző szakmák képviselőit, és együtt tudjon tanulni, dolgozni az ügyvezető, a marketinges, a HR-es, a sales-es és az IT-s is: mozduljunk ki a szervezeti keretekből.” – mondta Csaba Zoltán, a Metropolitan Egyetem stratégiai igazgatója.

Az öt modulból álló, egyéves Mini MBA képzésre olyan szakembereket, vezetőket várnak, akik változatos, csoportmunka-orientált oktatási környezetben fejlesztenék digitális vezetési kvalitásaikat. A kurzus mögé, melynek résztvevői többek között a Flow elmélet atyjától, Csíkszentmihályi Mihálytól is tanulhatnak, olyan, iparágukban meghatározó vállalatok sorakoztak fel tudásukkal, mint a Microsoft, az NNG, az AImotive vagy az Invitech.
(onBRANDS)