Az Ingka Csoport sokéves stabil növekedésre alapozva és az átalakulás részeként, felméri, illetve egyszerűsíti szervezete valamennyi részlegét, hogy még jobban tudjon összpontosítani a vásárlóknak értékes szolgáltatásokra. A 30 új IKEA érintkezési pont létrehozása, a kiszolgáló hálózatba és digitális megoldásokba való befektetés előreláthatólag 11 500 új munkahelyet teremt a következő két évben. Mindeközben a 160 000 pozícióból 7500 szűnhet meg, ami elsősorban globális funkciókat és háttérirodákat érint harminc országban.
Jesper Brodin az Ingka Csoport elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott: “Továbbra is növekedünk és teljesítményünk erős. Ugyanakkor látjuk, hogy a kereskedelmi környezet sosem látott mértékben és ütemben változik. Vásárlóink szokásainak gyors átalakulásához igazodva fejlesztjük vállalkozásunkat, hogy a változó igényeknek mindig jobb és újabb módokon tudjunk megfelelni. Nagyobb hangsúlyt helyezünk majd arra, hogy meglévő áruházainkat még jobb vásárlási élményt nyújtó egységgé tegyük, és megragadjuk a lehetőséget, hogy vállalatunkat olyan módon újítsuk meg, amely összhangban áll eddigi történetünkkel, kultúránkkal és értékeinkkel. Vállalati értékeink irányítják munkánkat, és építik befogadó, őszinte és nyitott kultúránkat. Továbbra is a lehető legjobb módon támogatjuk munkatársainkat a változás során.”
Az átalakulási folyamat magában foglalja egy új, városközpont-szemléletű megközelítés tesztelését harminc nagyvárosban, kiegészítve ezzel a vállalat nagyobb áruházait, valamint a digitális és szolgáltatás választékunk megerősítését, hogy a vásárlók széles körű, igényeiknek és életmódjuknak megfelelő választási lehetőségeket kapjanak.
Tolga Öncü, az Ingka Csoport kereskedelmi igazgatója hozzátette: “A következő három évben az új áruházi formáknak, a városi lokációknak és a jobb digitális ajánlatnak köszönhetően vásárlóinknak még könnyebben és kényelmesebben megközelíthetőek leszünk. Mindez azt jelenti, vásárlóinkkal akkor és ott tudunk kapcsolatba lépni, amikor és ahol csak kívánják, termék- és szolgáltatásválasztékunkat változatos módokon és elérhető áron kínálva számukra. Hogy mindezt megtehessük, átalakítjuk vezetési-, szervezési- és munkamódszereinket, és az új megoldások fejlesztését annak érdekében, hogy minél több tehetséget házon belül tartsunk. Minden munkatársunkkal szorosan együttműködve támogatjuk őket a változások ideje alatt.”
Az Ingka Csoport által kijelölt üzleti átalakulási irányokat követve Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában
sokkal nagyobb hangsúlyt kap majd a kényelem és megfizethetőség, a többcsatornás kereskedelem és a fenntarthatóság.
A teljeskörű átalakulás keretében a régióban is egyszerűsíti működését az IKEA, amellett hogy Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában több tucat új munkahelyet teremt az elkövetkezendő 2 év fejlesztéseivel. A három ország jelenlegi 3 233 munkahelye közül 33 szűnhet meg, melyek főként háttér irodai pozíciók.
„Azt látjuk a három országban, hogy az emberek élvezik és kombinálják a különböző módú, így az online és áruházi vásárlást. Épp ezért szeretnénk számukra a lehető legjobb szolgáltatást nyújtani minden egyes csatornánkon. A régióban már meglévő 9 áruházunk fejlesztésébe és új IKEA találkozási pontok nyitásába, új szolgáltatások indításába és a meglévőek erősítésébe, digitális megoldásokba és fenntarthatósági fejlesztésekbe szeretnénk fektetni.” – mondta Mounia El Hilali, a Magyarország – Csehország – Szlovákia régióért felelős kereskedelmi vezető.
(onBRANDS)