EGYSZERŰSÍTI MŰKÖDÉSÉT AZ IKEA

Az áruházaikat még jobb vásárlási élményt nyújtó egységekké kívánják tenni.

Az Ingka Csoport sokéves stabil növekedésre alapozva és az átalakulás részeként, felméri, illetve egyszerűsíti szervezete valamennyi részlegét, hogy még jobban tudjon összpontosítani a vásárlóknak értékes szolgáltatásokra. A 30 új IKEA érintkezési pont létrehozása, a kiszolgáló hálózatba és digitális megoldásokba való befektetés előreláthatólag 11 500 új munkahelyet teremt a következő két évben. Mindeközben a 160 000 pozícióból 7500 szűnhet meg, ami elsősorban globális funkciókat és háttérirodákat érint harminc országban.

Jesper Brodin az Ingka Csoport elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott: “Továbbra is növekedünk és teljesítményünk erős. Ugyanakkor látjuk, hogy a kereskedelmi környezet sosem látott mértékben és ütemben változik. Vásárlóink szokásainak gyors átalakulásához igazodva fejlesztjük vállalkozásunkat, hogy a változó igényeknek mindig jobb és újabb módokon tudjunk megfelelni. Nagyobb hangsúlyt helyezünk majd arra, hogy meglévő áruházainkat még jobb vásárlási élményt nyújtó egységgé tegyük, és megragadjuk a lehetőséget, hogy vállalatunkat olyan módon újítsuk meg, amely összhangban áll eddigi történetünkkel, kultúránkkal és értékeinkkel. Vállalati értékeink irányítják munkánkat, és építik befogadó, őszinte és nyitott kultúránkat. Továbbra is a lehető legjobb módon támogatjuk munkatársainkat a változás során.”

Az átalakulási folyamat magában foglalja egy új, városközpont-szemléletű megközelítés tesztelését harminc nagyvárosban, kiegészítve ezzel a vállalat nagyobb áruházait, valamint a digitális és szolgáltatás választékunk megerősítését, hogy a vásárlók széles körű, igényeiknek és életmódjuknak megfelelő választási lehetőségeket kapjanak.

Tolga Öncü, az Ingka Csoport kereskedelmi igazgatója hozzátette: “A következő három évben az új áruházi formáknak, a városi lokációknak és a jobb digitális ajánlatnak köszönhetően vásárlóinknak még könnyebben és kényelmesebben megközelíthetőek leszünk. Mindez azt jelenti, vásárlóinkkal akkor és ott tudunk kapcsolatba lépni, amikor és ahol csak kívánják, termék- és szolgáltatásválasztékunkat változatos módokon és elérhető áron kínálva számukra. Hogy mindezt megtehessük, átalakítjuk vezetési-, szervezési- és munkamódszereinket, és az új megoldások fejlesztését annak érdekében, hogy minél több tehetséget házon belül tartsunk. Minden munkatársunkkal szorosan együttműködve támogatjuk őket a változások ideje alatt.”

Az Ingka Csoport által kijelölt üzleti átalakulási irányokat követve Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában

sokkal nagyobb hangsúlyt kap majd a kényelem és megfizethetőség, a többcsatornás kereskedelem és a fenntarthatóság.

A teljeskörű átalakulás keretében a régióban is egyszerűsíti működését az IKEA, amellett hogy Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában több tucat új munkahelyet teremt az elkövetkezendő 2 év fejlesztéseivel. A három ország jelenlegi 3 233 munkahelye közül 33 szűnhet meg, melyek főként háttér irodai pozíciók.

„Azt látjuk a három országban, hogy az emberek élvezik és kombinálják a különböző módú, így az online és áruházi vásárlást. Épp ezért szeretnénk számukra a lehető legjobb szolgáltatást nyújtani minden egyes csatornánkon. A régióban már meglévő 9 áruházunk fejlesztésébe és új IKEA találkozási pontok nyitásába, új szolgáltatások indításába és a meglévőek erősítésébe, digitális megoldásokba és fenntarthatósági fejlesztésekbe szeretnénk fektetni.” – mondta Mounia El Hilali, a Magyarország – Csehország – Szlovákia régióért felelős kereskedelmi vezető.
(onBRANDS)