„Anya azt mondja, azért szereti a hazai termékeket, mert ami ismerős, az megbízható.” – állítja Bánóczi Bea, a IV. Országos Slam Poetry Bajnokság egyik döntőse, akit a Médiaunió Alapítvány kért fel idei társadalmi felelősségvállalási programjának keretén belül, hogy neves slammer társaival együtt a hazai élelmiszerek fogyasztásának jelentőségére hívják fel a figyelmet.
Hal, hagyma, paradicsom, paprika, alma, gomba, savanyú káposzta, szalonna és még sok más alapanyag, amelyekből ízletes fogások készülhetnek a karácsonyi időszakban. Az ünnepek közeledtével egyre több család intézi a nagybevásárlást, és szerzi be az ünnepi asztal nélkülözhetetlen kellékeit.
A nagy rohanásban is azonban érdemes figyelni arra, hogy milyen termékekből készül a karácsonyi menü.
A hozzávalók megválasztása ilyenkor, ha lehet, még fontosabb, mint az év többi napján. A Médiaunió éppen ezért népszerű hazai slammereket kért fel arra, hogy mondják el személyes tapasztalataikat, élményeiket a hazai élelmiszerek kapcsán, és videóikkal segítsenek felhívni a figyelmet az itthoni termékek előnyeire.
„…nem jelenti azt, hogy ezentúl minden hazai tojásban egy nagyszülő korú ember derékbántalmait és fáradozását látom majd, ahogy lehajol érte, és kiveszi a tyúk alól, nem fogok zokogva hálát adni a teljes agrárszektornak, ha karalábét pucolok, de ha van lehetőségem, hogy egy kicsit is segítsem azokat, akiktől anno jó érzés volt venni, és meg is tehetem: Hát miért ne?” – meséli Bárány Bence, a RISICO FACTORY Team Slam csapat tagja, és számos Slam Poetry bajnokság dobogósa. És hogy mi az előzménye megható történetének? Vagy épp mivel kereste meg zsebpénzét Mészáros Péter hétévesen? Miért vásárolt Bea hetente 10 Pöttyös Túró Rudit? Az alábbi videókból kiderül.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara támogatásával készült idei Médiaunió kampány hangsúlyozza, hogy hazai élelmiszer gyakran finomabb, ízletesebb, emellett ellenőrzött és jó minőségű. A termék frissességét többek között annak köszönhetjük, hogy kevesebbet utazik, míg a polcokra ér. Emellett szállításakor még a környezetterhelés is kisebb, vagyis hazai élelmiszer vásárlásával környezettudatosak is vagyunk.
Amikor a hazai élelmiszert választjuk,
a hazai ipart és mezőgazdaságot támogatjuk, hozzájárulunk a vidék fejlődéséhez és az élelmiszer-választék növekedéséhez, valamint akár több tízezer munkahelyet teremtünk. Hazai élelmiszer vásárlásával valóban értéket teremtünk: bizalmat szavazunk a termelőknek, miközben élvezetessé, ízletesebbé varázsoljuk termékeikből az ünnepi menüsort.
(onBRANDS)