ÍGY VÁLASZTUNK BOROKAT

Jobban számít a külcsín, mint a belbecs?

hasta donde llenar copa vino

A borivás szerves része kultúránknak és méltán vagyunk büszkék a magyar borokra. Az ünnepek alatt felpörög a borpiac. Viszont mennyire nyilvánul meg mindez borvásárlási szokásainkban? Mi alapján dől el, melyik palack kerül a kosarunkba?

A Teleki borcsalád márkáját megújító Csányi Pincészet egy több, mint 1700 fő bevonásával készült kutatásában többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ.

A kutatás egyik legszembetűnőbb felfedezése az, hogy

a többség rendszeresen vásárol bort,

hiszen a válaszadók 67%-a havonta 1-2 alkalommal indul borvadászatra. Kijelenthetjük tehát, hogy a bor napjainkban az egyik legnépszerűbb ital. Még azok is, akik kevésbé rajonganak Dionüszosz italáért (15%), évente legalább 1-2 alkalommal a boros polcok felé veszik az irányt.

A fenti állítást támasztja alá az is, hogy válaszadók 75%-ának nincs szükség különleges alkalomra ahhoz, hogy borozzon, bármikor szívesen fogyasztják a hegy levét. 22% csak akkor vesz bort, ha vendégségbe megy és ajándékba viszi, és csupán 3% az, aki kizárólag akkor nyúl a dugóhúzóért, ha szórakozni megy.

Még mindig a szupermarketekben vásárolnak bort a legtöbben (70%). Ez azért érdekes adat, mert a legtöbb árucikkel ellentétben a bor esetén az internetes vásárlás szinte alig jellemző (2%), míg a szinte gombamód szaporodó borkereskedéseket a válaszadók kicsivel több, mint negyede (27%) választja.

A hazai borkultúra az elmúlt években robbanásszerű fejlődésnek indult,

amelynek szerves része a fogyasztók edukálása. Míg évekkel ezelőtt az édes vörös volt “A Bor”, addig mára az átlagfogyasztók is kifinomultabb ízléssel és alapvető, ám fontos információkkal rendelkeznek a magyar borokról.

Ezt támasztja alá az is, hogy a válaszadók 36%-a borvidék alapján választ, azonban az évjáratot, és meglepő módon az akciókat kevesebben említették elsődleges választási szempontként. Bár a borválasztásnál nem a címke az elsődleges szempont, a válaszadók több, mint negyede (28%) úgy gondolja, hogy ha egy boroscímke kirívóan szép, akkor inkább azt a bort vásárolják meg a megszokott kedvenc helyett.

A 2018-as év egyébként számos innovációt hozott a címkék terén is.

A tradicionálisabb kinézet helyét sok pincészetnél átveszik merész grafikai megoldások, sőt, idén megszületett az első beszélő nyakcímke is, amely Csuja Imre hangján szaval borverseket.
(onBRANDS)