2018-BAN JÓ ÉVET ZÁRTAK A MAGYAR BORTERMELŐK

A legnépszerűbb zenei fesztiválok hivatalos bora lett a Dubicz.

Az extrém időjárási viszonyok, a korai szüret és a hozamkorlátozások ellenére jó évet zártak a hazai bortermelők 2018-ban. A Mátra vidéki Dubicz Borászat és Szőlőbirtok évértékeléséből kiderült: míg náluk az elmúlt négy évben megtízszereződött az eladási volumen, idén országosan tovább nőtt az érdeklődés a minőségi borok iránt. Mindezt jól példázza az is, hogy

a legnépszerűbb zenei fesztiválok hivatalos bora lett a Dubicz.

A pince tavalyi eladási statisztikái összhangban vannak a magyar borászatot jelenleg befolyásoló trendekkel: a minőségi borok egyre inkább előtérbe kerülnek, a fogyasztók nagyobb arányban választják a nívós, díjnyertes termékeket. Míg a pince borai közül idén a Mátrai Irsai Olivér fogyott a legjobban, nagy volt az érdeklődés az eredet-védett Mátra Superior Dubicz bor, a Superior Olaszrizling Barrique 2017 iránt is, amely a pince tavalyi újdonságainak egyike volt.

Az extrém nyári meleg miatt a szüret kezdetének megállapítása jelentette az egyik legnagyobb kihívást a hazai borászok számára: „Nagyon körültekintően kellett megválasztani a szüret időpontját, hogy ne égjenek el a savak. Nálunk is kifejezetten korán, a szokásosnál három héttel korábban kezdődött a szüret, bőséges szőlőtermést adva.” – mondta Dunai Bernadett, a Dubicz tulajdonosa.

A Mátra vidéki pince boraival idén a nyár legnagyobb zenei fesztiváljain is találkozhattak a borkedvelők. 2018-ban a Dubiczot választotta a Borháló Borkereskedés a Sziget fesztiválok hivatalos borának, így a Sziget mellett a Volt, a BalatonSound és az EFOTT fesztiválozói is Dubicz borokat kóstolhattak.

A fesztiválszereplés sikerét jól mutatja, hogy a rendezvényeken közel 20%-kal nőtt a borfogyasztás az előző évekhez képest, elsősorban a sör ellenében. Bár legnépszerűbb Sziget bor a rosé volt, a prémium tételek is jobban fogytak, mint korábban: az Irsai Olivér, Sauvignon Blanc és Chardonnay borokra 75%-kal nagyobb volt a kereslet idén, mint a tavalyi év hasonló kategóriás termékeire, alátámasztva ezzel a borászat meggyőződését, miszerint a fesztiválokon a fröccs mellett komoly érdeklődés van a kiemelkedő minőségű, díjnyertes borok iránt is.

A Dubicz, amely a fesztiválok mellett közel 70 szakmai rendezvényen is szerepelt tavaly, több mint 20 rangos elismerést vihetett haza, köztük a formatervezési Oscar-díjnak számító, nemzetközi Red Dot Design díjat is, amellyel a pince Mátra-vidéket idéző borcímkéit jutalmazták. A borászat Mátra-vidék jellegzetességeit bemutató innovatív imázsfilmje szintén egyedülállóan népszerű.

Nézőszáma rövid idő alatt elérte az 1,6 millió megtekintést, képi világának sikerét pedig jól mutatja, hogy azóta inspirációként szolgált hasonló alkotásoknak is, például az új Magyarországot népszerűsítő turisztikai kisvideó is hasonló stílusban készült.

A 110 éves múlttal rendelkező borászat idei célkitűzései között a pince további fejlesztése, a Mátra Borvidék ismertségének növelése és a régió munkájában való aktív részvétel szerepel kiemelt helyen.

„A jó minőségű borok, a hazai és nemzetközi szakmai sikerek eredményeként 2019-ben szeretnénk külföldön is piacot teremteni a Dubicz boroknak, elsősorban Lengyelország, Hollandia, Skandinávia a fő irányvonal.”tette hozzá Dunai Bernadett.
(onBRANDS)