Pozitív mérleget zárt a hazai kiskereskedelem: 2018. január-december között élelmiszerkategóriákra 1800 milliárd forintot költöttünk, ami 7 százalékos értékbeli növekedés 2017-tel szemben. Értékben gyakorlatilag változatlan a top kategóriák sorrendje: rajongjuk a feldolgozott húst, a sört és a sajtot. Legnagyobb mértékben, 50% fölötti értékbeli forgalomnövekedéssel a növényi alapú joghurt jött fel, de a gin (+40%) sem szégyenkezhet.
Ha élelmiszer, akkor márkás: az értékesítések több mint 70 százaléka gyártói márkás termék.
A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek még ennél is nagyobb ütemben, 8 százalék fölött bővültek, belőlük mintegy 450 milliárd értékbeli forgalmat realizált a hazai kisker a tavalyi év során. A mennyiségi forgalom nem változott. Az értékbeli forgalom királya a mosószer, közvetlenül mögötte következik a vécépapír és az öblítő. Emellett erőteljes növekedést mutatott pár kisebb kategória, úgymint kozmetikai törlőkendők vagy arcmaszkok.
Gyártói márkák után nyúl a magyarok négyötöde, a sajátmárkás termékek az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki.
„A magyar fogyasztók bizalma közelít az európai átlaghoz, ez pedig tükröződik vásárlási hajlandóságukban is. A hazai kiskereskedelem lendülete Európa élbolyában van több negyedév óta, és nem látjuk jelét, hogy e dinamika lanyhulna.” – mondta Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen ügyvezető igazgatója.
A hazai kiskereskedelem boltszámát tekintve 18.000 kereskedelmi egységről beszélhetünk, ez a szám gyakorlatilag változatlan maradt 2017-ről 2018-ra.
Ami a csatornák értékbeli összforgalomból kivett részesedését illeti, 25 százalékkal a diszkont vette át a vezetést.
(onBRANDS)