A MindTitude egy 100%-ban magyar fejlesztésű szoftver, melynek alapját magyar egyetemek (az Eötvös Loránd Tudományegyetem, a Budapesti Corvinus Egyetem és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem) által több évtizede fejlesztett és tesztelt kutatási technika jelenti.
Előnye, hogy gyorsabb, praktikusabb és mélyebb elemzést biztosít, mint bármely korábban alkalmazott piaci imázs kutatás.
Az információtechnika alkalmazása által gyors, azonnali kutatási eredményeket biztosít, ezért az információs holtidő kikapcsolható. Az online adatfelvétel mindösszesen 5, maximum 10 percet vesz igénybe, a kiértékelés egy szoftverrel történik, az eredmények az újabb adatok beérkezésével állandóan frissülnek. A szoftver így valós idejű (real time) kiértékelést tesz lehetővé.
A megrendelő az aktuális eredményeket könnyen értelmezhető, vizuális grafikonokon követheti az online térben. A program ugyanakkor letölthető szöveges értelmezési segédletet is tartalmaz. Az image kutatás ezen módja nem igényel olyan költséges, időigényes és sokszor eredménytorzító szereplőket, mint a kérdezőbiztos, az adatrögzítő, valamint az elemző.
A MindTitude szoftver egyszerre méri a vásárlói attitűdök érzelmi, ismereti és magatartási elemeinek szerkezetét, viselkedés meghatározó erejét, továbbá dinamikai jellegzetességeit is feltárja. A szoftver megmutatja, hogy a különféle vásárlói rétegek preferenciái érzelmi, ismereti, vagy valamilyen viselkedéses akció mentén módosíthatóak.
A szoftver használatával meghatározhatók a márka, szolgáltatás vagy termék aktuális erősségei, gyengeségei és lehetőségei a piacon,
valamint lehetővé teszi a különféle fogyasztói csoportok azonosítását.
A MindTitude szoftver olyan tényezőket képes detektálni, amit más ismert eljárás jelenleg nem.
Képes feltárni például egy termék, egy márka, egy párt, egy szervezet stb. imázsának dinamikáját, tehát a változási potenciálját.
Például azt, hogy hol vannak a gyenge pontjai, hol hagy piaci űrt, és marketing lehetőségeket a konkurensek, illetve saját maga számára. A dinamika felmérésére alkalmazzuk az intenzitás indexeket, valamint a konzisztencia indexeket (érzelmi ambivalencia, kognitív disszonancia, viselkedéses inkongruitás). A rendszer, mint egy attitűd szeizmográf, napra pontosan tudja jelezni, ha valamilyen piaci változás miatt a márka, a termék, vagy szolgáltatás imázsa változik.
A rendszer másik nagy előnye, hogy komparatív. A hagyományos piackutatások egyik nagy gyengesége, hogy a különféle kutatási eredmények nem összehasonlíthatóak (sokszor még egy cégen belül sem). A MindTitude ugyanazon elven mér meg minden lehetséges attitűdöt, ami miatt minden mindennel összevethető. A kutatási eredmények egy hatalmas attitűdbankba kerülnek, ahol összehasonlíthatóvá válnak a világmindenség más dolgaival. Azonosítható például, hogy hol tart egy termék, márka, párt, szervezet, stb. a különböző fogyasztói csoportok érzelmileg fontosnak tartott dolgainak piacán.
A MindTitude attitűdbankja egy önfejlesztő mesterséges intelligencia.
Ami nem csupán a megrendelő termékét, de a (potenciális vagy akár a hűtlen) fogyasztók demográfiai, pszichográfiai, szociológiai profilját is képes felvázolni.
( onBRANDS )