A kampány elemeit három ügynökség, a Brand Bar, a Cafe Communications és a 1080pr Solution dolgozta ki, és keltette életre a „Borból lett művészet” néven.
A Vylyan márkanév a 2000-es évek eleje óta összefonódik a művészeteken keresztül történő kommunikációval is, ami számos aktivitás mellett (pl. Bogyólé címkepályázat, művészi hordók, ördögszántotta hegy novella író pályázat, Ördögkatlan Fesztivál) idén a Prémium boraik címkéjén is visszaköszön. A Vylyan Classicus borcsalád az ördögszántotta hegy legendájához köthető, a Válogatás borok nevei pedig a dűlőket idézik. Mostantól a Vylyan Prémium boraihoz a hét neves, kortárs író művei kapcsolódnak majd.
„Hét borfajta, hét személyiség. Úgy is mondhatjuk, hogy ’minden bor egy külön történet’, amihez neves irodalmárokat kértünk fel, hogy meséljék el rövid novellákon keresztül, hogyan látják, érzik borainkat a saját szemüvegükön keresztül! Majd a művek (borok) vizuális ábrázolása következett, aminek látványvilágát Veress Tamás tervezőgrafikus, rajzművész, a Brand Bar Art directora álmodta meg. Így kapott új köntöst a Pinot Noir, a Merlot, a Villányi Franc, a Cabernet Sauvignon, a Montenuovo Cuvée, a Syrah és a Kékfrankos. Mindegyik egy-egy külön világ, amelyek hátcímkéin már nem a megszokott borleírások szerepelnek majd, hanem az adott művekből egy-egy kiemelt részlet is.” – ismertette a koncepciót Debreczeni Mónika.
Cserna-Szabó András, Dragomán György, Grecsó Krisztián, Háy János, Parti Nagy Lajos, Szabó T. Anna és Székely Csaba kész művei után Veress Tamás – a Brand Bar tervezőgrafikusának – vizuális ábrázolásával öltöttek formát a kész műalkotások.
A kiállított grafikák, az írói művek, és a Vylyan Prémium borok történetei a Magvető Café-ban április 10-ig ingyenesen tekinthetők meg. A címkék bemutatásával egy időben elindult a www.borbol-lett-muveszet.hu microsite is, ahol az alkotók, történetek és rajzok mindegyike elérhetők és akár le is tölthetők a bor- és művészetkedvelő közönség számára.
A Vylyan Prémim borok ihlette történetekkel március 21-től – az év során összesen 7 alkalommal – a Magvető Café felolvasóestjein is találkozhat a közönség, ahol a művek Seress Zoltán, Gazsó György, Pál András, Kaszás Gergő és Rába Roland színművészek tolmácsolják. Az esteken egy-egy meghívott íróval és Debreczeni Mónikával a Vylyan birtokigazgatójával Juhász Anna irodalmár beszélget. A programon korlátozott létszámban, előzetes jegyvásárlás mellett lehet részt venni.
Jegyeket a www.borbol-lett-muveszet.hu weboldalon, a Magvető Café weboldalán és a jegy.hu oldalán lehet vásárolni.
A kampány célja, hogy minél többen elolvashassák a műveket és rajtuk keresztül mélyebben megismerhessék boraikat. A felolvasóesteken, és az ingyenes kiállításon kívül minden egyes mű megjelenik magazinokban és online is: Nők lapja Évszakok, Nők Lapja Psziché, Marie Claire, Elle magazin, National Geographic, Forbes, Hamu és Gyémánt és a 24.hu. A magazinokban a magazin célcsoportjának megfelelő írások kerülnek publikálásra márciusi / áprilisi számokban.
Továbbá Budapest 7 villamos és buszmegállójában is felfedezhetők majd a művek, címkékkel együtt április 1 – 15 között.
A számos együttműködés mellett idén a nyári és őszi Margó Fesztivál támogatójaként is találkozhatnak a Vylyan Pincészettel.
Az alap koncepció még a korábbi ügynökségük, a Kraftwork és Vylyan közös ötlete volt. A kommunikációs kampányelemeket a Cafe Communications Content divíziója és a Brand Bar, míg a PR kommunikációs feladatokat a 1080pr Solution csapata dolgozta ki szoros együttműködés mellett.
Ügyfél: Vylyan Vinum Borászati Kft.
Márka: Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet
Kampány: Borból lett művészet
Megbízó:
Debreczeni Mónika (Vylyan Pincészet és Szőlészet birtokigazgató)
Mezősi Rita (Marketing vezető)
Ügynökségek:
Brand Bar
Kreatív igazgató: Simon Attila
Art director: Veress Tamás
Account manager: Rákóczi Lilla, Tóth Andrea
Cafe Communications
Content divízió vezető: Viniczai András
Content manager: Gyüre Orsolya, Scheiblinger Nóra
1080pr Solution
Ügyvezető igazgató: Fülöp Szilvia
PR account manager: Matliák Mariann
( onBRANDS )