44 százalékos részesedésével az okostelefonok, mobiltelefonok és viselhető kiegészítők továbbra is az 1,2 ezer milliárd dollár összértékű műszaki fogyasztási cikkek piacának hajtómotorja.
Jóllehet, az okostelefonok iránt mutatkozó globális kereslet 2018-ban 3 százalékkal 1,44 milliárd darabra mérséklődött, a forgalom nem lanyhult és értékben elérte az 522 milliárd dollárt – állapítja meg a GfK a Barcelonában megrendezésre kerülő Mobile World Congress 2019 alkalmából kiadott közleményében.
Noha némiképp nehéz az összehasonlítás 2017 erős utolsó negyedévével, a 2018. október – decemberi időszakban
az újabb innováció hiánya
meghosszabbította az egyes készülékek lecseréléséig tartó használati időt, így nyomást gyakorolt az átlagárakra, minek eredményeképpen a 2 százalékos csökkenést követően az 384 dolláron állt meg.
A GfK Consumer Life tanulmánya azt mutatja, hogy
A BIRTOKLÁSRA VONATKOZÓ FOGYASZTÓI TRENDEK VÁLTOZÓBAN VANNAK.
A fogyasztók nem csupán arra törekednek, hogy „kevesebb, ám magasabb minőséget képviselő javakat birtokoljanak”, amelyekért magasabb árat is hajlandók fizetni, de „az élményeket (még) többre tartják a tárgyak birtoklásánál”. Legyen szó bár nagyobb memóriáról, kijelző méretről vagy több nagyfelbontású kameráról, ez az innováció nem hozza lázba a fogyasztókat és nem pörgeti fel a keresletet.
Igor Richter, a GfK telekommunikációs szakértője elmondta, hogy “kutatásunk szerint bár az okostelefonok új funkciói már a laptopok teljesítményével és funkcióival vetekszenek, ezeket a magas színvonalú specifikációkat a készülékek nyújtotta újfajta élményekre le kell lefordítani. A high-end gaminget a PC-ipar uralja és jelenleg ez a szegmens a fő hajtóerő az iparág számára. Ugyanakkor
az okostelefonon játszható játékok terén még jelentős kiaknázatlan potenciál látható.
Annak ellenére, hogy az okostelefonok a számítógépekhez képest kisebb kijelzővel rendelkeznek, gyors chipkészletei, éles kontrasztú kijelzői és megnövelt akkumulátorkapacitása a gaming okostelefonokat ideálissá teszi arra, hogy a nagy teljesítményt igénylő játékok út közben is élményt nyújtsanak. Ez magyarázza azt is, hogy világszerte az okostelefon-használók 55 százaléka játszott okostelefonján az elmúlt 30 napban.”
A viselhető kiegészítők 2018-ban további erőteljes növekedést mutattak: 2017-hez képest az irántuk mutatkozó kereslet 16 százalékkal, értékforgalmuk pedig 35 százalékkal növekedett. A keresletet a SIM-kártyás okosórák hajtották, amelyek az e kategóriába tartozó termékekből forgalmazott érték többségi részét – 17 százalékát – adták a 2017. évben regisztrált 8 százalékkal szemben.
Magyarországra vonatkozóan Sztupár Andrea a GfK Hungária, Market Insight terület vezetője az alábbiakat nyilatkozta : “A hazai okostelefon piacon 6,6 százalékos növekedést tapasztaltunk 2018-ban az előző évhez képest. Ha negyedévenkénti bontást nézünk, az utolsó negyedévben 704 ezer készüléket adtak el, ami 1,7%-kal teljesítette túl a 2017-es év utolsó negyedévét. Éves szinten 2,47 millió darab készülék eladásáról
van szó, ebből is látszik mennyire fontos szerepet játszik az utolsó negyedév.
A nagykijelzős készülékek (ún phabletek) már 44%-ot képviseltek 2018-ban, ami jelentős előrelépés a korábbi évekhez képest. Azaz folyamatos eltolódást tapasztalunk a nagyobb értékű, nagy kijelzős telefonok irányába.”
( onBRANDS )