A DURACELL, A FACEBOOK, A MARKETPLACE, A HERMES ÉS A SIGNIFY IS CSATLAKOZOTT

A hamisított termékek sok területen károsítják a vállalkozásokat és a fogyasztókat is.

A világhálón árusított hamis termékek visszaszorítása és a piacról való kivezetésük érdekében 2011-ben létrejött, majd 2016-ben megerősített megállapodáshoz újabb

internetes platformok és márkatulajdonosok csatlakoztak

– közölte az Európai Bizottság pénteken.

A megállapodás az Európai Bizottság kezdeményezésére jött létre, amelyhez az internetes árukereskedelemben érdekelt, valamint márkatulajdonos cégek közül újabbak,

az Apple, a Duracell, a Facebook Marketplace, a Hermes és a Signify csatlakozott.

A hamisítványok internetes értékesítésének megakadályozása érdekében létrejött önkéntes megállapodás az aláíró internetes platformok mellett szakmai szövetségek és olyan vállalatok együttműködését erősíti, amelyeknek hamisított termékeit gyakran online piacokon értékesítik.

Az aláíró márkatulajdonosok között szerepel egyebek mellett az Adidas, a Chanel, a Gant, a Lacoste, a Lexmark, a Nike, a Procter and Gamble, az internetes értékesítő platformok között pedig az Alibaba, az Amazon és az eBay.

Mint közölték, a gyakran hamisított és az interneten leggyakrabban árusított termékek között főként ruhák, cipők, ékszerek, játékok, kozmetikai és higiéniai, valamint elektronikai és számítógépes eszközök, és dohánytermékek találhatók.

A hamisított termékek károsítják a vállalkozásokat,

negatív hatással vannak a munkahelyekre és az adóbevételekre, és gyakran veszélyeztetik a fogyasztók egészségét.

2017 novemberében a szellemi tulajdonra vonatkozó intézkedéscsomag részeként a Bizottság áttekintő jelentést tett közzé a memorandum működéséről. A jelentés kimutatta, hogy az egyetértési megállapodás pozitív eredményeket hozott és javította a jogtulajdonosok és az internetes platformok közötti együttműködést. Az aláírók ülései ösztönzik a résztvevőket a meglévő kihívások leküzdésére és a legjobb gyakorlatok meghatározására.
( onBRANDS – MTI )