A KÖZÖSSÉG FINANSZÍROZZA AZ ÚJ STARTUP KÖNYVET

A kezdővállalkozók többsége a trendivé vált startupnak nevezi magát.

Az ismert közösségi finanszírozási oldalak – az Indiegogo, a Kickstarter – használata helyett, inkább saját fejlesztésű támogatói oldalt hozott létre könyve megjelentetéséhez a Startupbook@me: az elveszett recept szerzője, Turcsán Tamás Péter.

Startup definíciók sokasága, vállalkozói könyvek tucatjai és cégalapítók milliói keresik a „tuti választ” arra, hogy miként is lehet sikeres vállalkozást indítani.

Rengeteg szakmai cikk, előadás, workshop foglalkozik a vállalkozói lét rejtelmeivel. „Egyik formát sem találtam eléggé személyesnek, gondoltam írok egy saját könyvet, amelyben a saját történeteimmel kiegészítve mondom el, mit is gondolok a startupokról”. – mesél a könyv születéséről a startup világban egy évtizede aktívan dolgozó, projektek százainak tanácsot adó, és – nem mellesleg – jó ideje vállalkozóként élő, dolgozó szerző.

Divatos dolog mostanában startupot alapítani, de rendkívül sok a bizonytalanság, félreértés ezen a területen.

A kezdővállalkozók többsége startupnak gondolja magát,

a helyzet az, hogy sokan még definiálni sem tudják az elmúlt években trendivé vált vállalkozásformát, sokszor csak divatból nevezik így cégeiket. Persze nem csak az ön-meghatározási kérdésekre, hanem a vállalkozók leggyakrabban feltett kérdéseire is kínál válaszokat Turcsán Tamás Péter hamarosan megjelenő könyve az Elveszett recept.

A könyv, alapvetően azért egyedi, mert nem tudományos kutató, nem elméleti közgazdász írta, az író a startup világ szereplőjeként megtapasztalt vagy az általa fontosnak tartott életből vett, valós történettel igyekszik megvilágítani a startup élet hatalmas kihívásait, apró örömeit. Belülről láttatja, hogy mit érez a projekt ötletgazdája, miért szükséges egy megvalósító csapat és miben különbözik a megvalósító és a működtető. Az olvasók megtudhatják belőle azt is, hogy milyen képességeket kell birtokolniuk nekik és csapattársaiknak egy sikeres vállalkozás elindításához, illetve segítséget kaphatnak az üzletfejlesztéshez, a csapat profi felépítéséhez, a sikeres stratégiák kialakításához.

A szerző meghatározása szerint az Elveszett recept egy storytelling book, amely a Startupbook@me sorozat első köteteként, elsősorban azoknak szól, akik startup vállalkozóvá szeretnének válni, vagy érdeklődnek a vállalkozói életforma iránt. Persze a könyv a már működő vállalkozásoknak is kínál inspirációt, a 42 fejezet mindegyike érdekes titkokat fed fel azok számára is, akik nem most kezdték, hanem már évek óta azon dolgoznak, hogy eljussanak a sikerig.

A könyv azon túl, hogy gyakorlati tanácsokat ad a cégépítés, a tehetségfejlesztés, a delegáció kérdéseiben, sokat foglalkozik az alapítók motivációjával, az épülő vállalkozások különböző állomásaival, a sikeres csapat képességeivel. Az olvasó megismerheti a könyv segítségével azokat a szerepeket, pozíciókat, amelyekre a növekedő vállalkozásokban megfelelő embereket kell állítania a menedzsmentnek.

Az elveszett recept kíméletlenül leleplezi azokat a tévképzeteket, és illúziókat a tehetségről, az ötletről, a sikerről, amelyek a „startup romantika” leggyakoribb tévedéseiként jelennek meg.

A szerző mintegy 10 évnyi terepen szerzett, a maga bőrén is megélt tapasztalattal vágott bele a könyv megírásába, amely végül előreláthatólag április elején kerül a nyomdába. A könyv történeteit Szőnyi Gergely karikatúra-szerű illusztrációi teszik plasztikussá.

A könyv előrendelését – rendhagyó módon – a startupbook.me oldalon keresztül oldotta meg az ismert startup szakember, ezzel is azt üzenve, hogy hisz a közösség támogató erejében.
( onBRANDS )