EFFIE INDEX HUNGARY

Az Effie leghatékonyabbjainak megbízói és ügynökségi rangsora.

Az Evolution konferencián jelentették be az Effie reklámhatékonysági verseny magyarországi szervezői az Effie Index Hungary bevezetését, amely a hazai versenyen díjazott megbízókat és az ügynökségeket rangsorolja elért eredményeik, összesített teljesítményük szerint, s amelyet mostantól minden évben kiadnak a díjátadó gálaest alkalmával.

A pontszámítás alapja a nemzetközi standard-nak tekintett Effie Index értékelési rendszere. A nemzetközi Effie Index eredménytáblázatában nemcsak a Platina, Arany, Ezüst és Bronz díjasok kapnak pontot, elismerik a Finalist, azaz a döntőbe jutottak teljesítményét is.

Megbízók és ügynökségek világszerte az iparág kiemelkedő, egyedülálló szakmai elismeréseként tekintenek az Effie-re, amely a sikeres és hatékony marketingkommunikáció minden formáját díjazza.

1968 óta a hatékonyság Oscar-díjának is nevezett Effie megnyerése a teljesítmény globális szimbólumává vált,

ma már világszerte több mint 50 országban rendezik meg a versenyt. Magyarország 2002-ben csatlakozott az Effie-hez, a Reklám Világszövetség Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége közösen szervezi ezt a megmérettetést, amely a marketingkommunikáció alapvető célját, a hatékonyságot díjazza.

A tavalyi, 17. magyarországi Effie díjátadóján 4 Arany, 7 Ezüst és 7 Bronz Effie- t és 23 Finalist elismerést kaptak azok a magyarországi marketing aktivitások, amelyek a kiírás szerint igazolhatóan sikeresek, hatékonyak voltak, így a 2 fordulós, közel 100 fős zsűrizésen pályaművükre a legtöbb pontot kapták.

A végső pontszám kialakulásánál a „Kihívás”-ra, az „Ötlet”-re, a „Megvalósítás”-ra adott pontok 23,3%-23,3%- 23,3%-os súllyal, míg az „Eredmény” bemutatására adott pontok 30%-os súllyal számítottak. A súlyozás is mutatja: az Effie nem kreatív verseny, s mint ilyen, egyedülinek számít az iparági versenyek nemzetközi porondján.

Az Effie Index Hungary 2018 hatékonysági rangsor első 3 helyezettje sorrendben:

Megbízó:
COCA COLA HBC MAGYARORSZÁG, HEINEKEN HUNGÁRIA, TÍZPRÓBA (DECATHLON)

Ügynökség:
ACG, UNIOMEDIA, OMD

Effie Index Hungary 2018 teljes megbízói rangosra: ITT
Effie Index Hungary 2018 teljes ügynökségi rangsora: ITT
Effie Index Hungary 2018 pontszámítás: ITT

A Nemzetközi Effie Index (2018 május) első 3 helyezettje sorrendben:

Megbízó: UNILEVER, PEPSICO, NESTLÉ

Ügynökség (nemzetközi network): McCANN WORLDGROUP, BBDO WORLDWIDE, OGILVY

Ügynökség (független): ACG (HUNGARY), MADRE BUENOS AIRES (ARGENTINA), KINOGRAF (RUSSIA)

( onBRANDS )