A JÖVŐ KÖLTŐIT MENTORÁLJA A STARBUCKS

Több mint száz fiatal jelentkezett a Starbucks Kávéköltők verspályázatára.

A pályázatot a magyar költészet napja alkalmából hirdette meg a kávézólánc.

Az ország legkülönbözőbb pontjairól érkeztek a tehetséges költők április 11-én a verseny
döntőjére a budapesti Starbucks Gozsdu kávézóba, hogy a nagyközönség előtt is előadják
műveiket.

A Kávéköltők kezdeményezés célja

az irodalom és kávéházi kultúra kapcsolatának újraélesztése,

valamint a fiatal tehetségek mentorálása volt. A pályázatra érkezett 104 verset a
szakmai és vállalati tagokból álló zsűri értékelte ki. A döntőben 5 induló került a legjobbak közé, akiknek a versei április 30-ig nyomtatva, egy kiállítás formájában tekinthetők meg a kávézólánc Király utcai üzletegységében.

„Örömmel fogadtam a Starbucks megkeresését, hiszen fontosnak tartom, hogy minél több olyan lehetőséget teremtsünk, ahol a fiatalok megélhetik az önkifejezés szabadságát és a nagyközönség előtt is bemutathatják alkotásaikat. A kávéház és a költészet elválaszthatatlan fogalmak voltak a századfordulón, szép gesztusnak tartom ennek a hagyománynak a felidézését.” – mondta el Pion István, költő, slammer, újságíró, szerkesztő, a Starbucks Kávéköltők verspályázatának egyik zsűritagja.

„Számomra kivételes élmény volt olvasni, majd az április 11-i eseményen élőben is meghallgatni ezeket a kivételes verseket. Nagy öröm volt látni, hogy ilyen sok lelkes, fiatal tehetség nyújtotta be pályázatát ezzel megtéve az első lépést, kivették verseiket az asztalfiokból, hogy aztán egy nagyobb közönség is élvezhesse az írásaikat, ehhez pedig bátorság kell! Bátorság mellett pedig lehetőség is, ezért is tartom kiemelten fontosnak, hogy a Starbucks ezt megteremtette a számukra.” – mondta Dombai Laura, influencer, a Starbucks Kávéköltők Verspályázat zsűrijének tagja.

A verspályázat a megújulás koncepciójára épült, a 14 és 30 év közötti fiatalok az Újra és újra gondolatra felfűzött, kötetlen formájú, nyomtatásban még meg nem jelent verseikkel
nevezhettek. A megújulás a Starbucks filozófiájának egyik alappillére: a kávézólánc a
verspályázat szlogenjével nemcsak az újrahasznosítható anyaghasználat és a fenntarthatóság mellett kampányol, hanem a klasszikus budapesti kávéházi kultúra újjáélesztésére, valamint a Starbucks folyamatosan megújuló kávékínálatára is reflektál.

„Büszkék vagyunk, hogy a Kávéköltők verspályázatra az ország legtávolabbi pontjairól, sőt, a határon túlról is pályáztak. Óriási a szeretet és az érdeklődés a fiatal generációkban az irodalom és a költészet iránt. Az önkifejezés szabadsága, a líraiság egyfajta reneszánszukat élik, csakúgy, mint a kávéházi kultúra. Hatalmas öröm számunkra, hogy ehhez a megújuláshoz most mi is hozzájárulhattunk.” – mondta el Kerek Fanni, a Starbucks hazai brand managere.
( onBRANDS )