A FIATAL GENERÁCIÓ CSAKNEM NEGYEDE SZERETNE INFLUENSZERRÉ VÁLNI

A tinédzserek 40 százaléka vásárolt már a véleményvezérek hatására.

A felnőttek számára is igencsak vonzó lehetőség lehet az, hogy videóikkal hírnévre tegyenek szert, vagy hogy megmutathassák a világnak kreativitásukat és élményeiket. Ám ma ehhez már nem feltétlen elég egy webkamera és kreativitás, komolyabb technológiai felkészültség is kell hozzá. Kérdés, hogy pontosan milyen.

Minden attól függ, ki mit akar bemutatni a világnak. Ha a kamera előtt mesélős tartalmaknál az élmezőnybe akarunk tartozni, több eszközre – és otthonunk komplett átrendezésére – lehet szükség a minőségi kontent elkészítéséhez. Mikrofonok, lámpák, derítők, sőt, akár greenbox technológia. De ahhoz, hogy valaki sikeres és látványos videókkal nyűgözze le a közönséget, nem mindenképpen kell egy teljes stúdiót felépítenie. Sok influencer úgy vált híressé, hogy elhagyta a négy falat és inkább a szabadban kezdett el tartalmat gyártani, megmutatva a világnak, hogy éppen miként fedezi azt fel, vagy éppen hogyan sportol. Ebben az esetben csupán egy darab felszerelhető akciókamerával már könnyedén lehet meghökkentőbb felvételeket is készíteni, amik önmagukban is elég kreatívvá teszik az anyagot.

Márpedig az aktuális influencer trendek alapján csak az készüljön erre a pályára, akinek nemcsak a történetmeséléshez, hanem a képi megjelenítéshez is van kellő tudása.

Erre a Z generáció tagjai pedig törekszenek is, hiszen ahogy egy aktuális kutatásból kiderült, minden negyedik maga is az influencer pálya gondolatával kacérkodik.

Az influencerek nemcsak minőségben mutatnak példát, hanem a technológiában is.

A tinédzserek 40%-a vásárolt már a véleményvezérek hatására,

de érdemes belegondolni, hogy itt csak azokról a termékekről és szolgáltatásokról van szó, melyeket az influencerek konkrétan reklámoznak. Minden bizonnyal az általuk használt technológiák, eszközök és felszerelések is fontos inspirációul szolgálnak a tiniknek, főleg, ha azok olyan látványos és jól felismerhető felvételeket készítenek, mint az akciókamerák.

Mindennek érdekes hosszú távú eredménye is lehet: a Z generáció tagjai már jobban fel tudják mérni, hogy milyen technológiára van szükségük a minőségi, látványos és kreatív tartalmak elkészítésére, és ha mindezeket beszerzik, egy sokkal magasabb szinten lépnek be a YouTuberek világába. Vagyis van hova felzárkóznia az idősebb korosztálynak.

Ez leginkább azok számára lehetőség, akik szeretnek folyamatosan mozgásban lenni. A közösségimédia-követők meggyőzéséhez akcióra, méghozzá sok-sok akcióra van szükség. Ezek megjelenítéséhez az akciókamerák szerepe felértékelődik, a fiataloknak a komplexebb kamerák drágák és méretük miatt körülményesen kezelhetők, a mobiltelefonokat pedig nem erre a célra találták ki.

Ám nem mindegy, milyen akciókamerát választunk. A megannyi típus ugyanis különböző lehetőségeket kínál. Jó hír, hogy már a legegyszerűbb modellek is tökéletesek lehetnek bármilyen sporthoz vagy kültéri tevékenységhez – például kirándulásokhoz, bulizáshoz. Mivel a kamerák alapvető előnye apró méretük, kis súlyuk és ebből eredő mobilitásuk, egy biciklitúra, hegymászás vagy pusztán egy városi lődörgés során is használhatók. Ám emelhetjük a tétet! A vízálló tokkal járó modellek búvárkodás közben nyújthatnak kiváló lehetőséget arra, hogy kivételes felvételeket készítsünk velük, a panoráma és 360 fokos opciókat kínáló kamerák pedig akkor használhatók igazán, ha egy magaslati nézőpontból készítünk felvételeket.

“Ha az influencereink bármilyen utazásra indulnak, alapvető, hogy visznek magukkal akciókamerákat, mert ezekkel tudnak felvételeket készíteni a kalandjaikról. Ráadásul mozgás közben sem kell meg-megállniuk és a kamerabeállításokon igazítaniuk, hiszen egyetlen gombnyomással mindent kiváló minőségben tudnak rögzíteni. Így kötetlenebb lesz az élmény is, ami egy, az online közösségi térben „nagyot futó” videó egyik titka.” – mondja Joanelli Tamás a Be Social ügyvezetője.
( onBRANDS )