Az Accenture „Utilities: Lead the Charge in eMobility” című kutatása szerint az elektromos autók elterjedése a közművállalatoknak nagy üzleti lehetőséget jelent, és jelentős versenyelőnyre tehetnek szert, ha egységes csomagban kínálják az elektromos autóknak szánt megoldásaikat.
A járművekben felhasznált olcsó villamos energia biztosítása 1 700 milliárd dolláros üzleti lehetőséget jelent.
Ez a közművállalatoknak további 250 milliárd dollárt jelenthet a nagyobb nyereséggel értékesíthető e-mobilitási szolgáltatások tekintetében, pl. a távoli töltést elősegítő alkalmazásokból vagy az elektromos autók integrált otthoni energiagazdálkodását támogató szolgáltatásokból, sőt akár az elektromos autók megvásárlásához nyújtott finanszírozásból. Ezeket a szolgáltatásokat egységes platformon kínálva optimalizálhatják a rendszerteljesítményüket, és jobb felhasználói élményt nyújthatnak az elektromos autókat használóknak.
„A megfizethető elektromos autók beszerzését megkönnyítő vállalatok felgyorsíthatják a járművek elterjedését, ezzel versenyelőnyre tesznek szert, mivel a fogyasztók egyre inkább az ezt kínáló a vállalatok céljai és alapelvei (pl. környezetvédelem iránti elkötelezettség) alapján hozzák meg vásárlási döntésüket. Azok a közműszolgáltatók, akik jobb ügyfélélményt nyújtanak, és sikeres partnerkapcsolatokat építenek ki, jelentős szerepet játszhatnak az e-mobilitási piacon.” – mutatott rá Bruno Berthon, az Accenture Strategy ügyvezető igazgatója és globális közművállalatokért felelős vezetője.
Az Accenture Strategy közel 6 000 fogyasztó megkérdezésével végzett globális kutatása szerint
az elektromos autók terjedésének első számú ösztönzője jelenleg a környezetvédelem, amelyet a költségmegtakarítás követ.
A jövőbeni elektromosautó-tulajdonosok közel kétharmada (63%) váltana elektromos járműre, ha hosszabb távon költséget takaríthatna meg vele. Bár az akkumulátortechnológia folyamatosan fejlődik, és újfajta lízinglehetőségek jelennek meg a piacon,
az elektromos autók terjedését manapság a magas eladási ár és a korlátozott töltési lehetőségek (pl. az otthoni energiarendszerek és a nyilvános töltőállomások elérhetősége) nehezítik.
A jövőben elektromos autó vásárlására készülő fogyasztók több mint 80%-a elsősorban otthon kívánja tölteni járművét, de jelenleg csak 55%-uk rendelkezik erre alkalmas saját garázzsal.
A közművállalatok akkor tudják ezt az üzleti lehetőséget kiaknázni, ha nem csak részt vesznek a folyamatokban, de ösztönzik is a piacot:
- Segítenek az ügyfeleknek döntést hozni: a bizalmi kapcsolat kialakításával és a velük kapcsolatos adatok – pl. a fogyasztási mintákról, a fizetési preferenciákról és az otthoni akkumulátortöltési lehetőségről – felhasználásával ösztönzik a leendő vásárlókat.
- Releváns ajánlatokat készítenek a vállalati ökoszisztéma segítségével: a partnerkapcsolatok fontos szerepet játszanak az ügyfélélményt elősegítő releváns csomagok kialakításában. A közművállalatoknak mindenki számára előnyös kiegészítő szolgáltatás-csomagok összeállítására és partneri együttműködések kialakítására (pl. gépkocsigyártó és márkakereskedő partnerek, flotta- és töltőpont- üzemeltetők, telekocsi-vállalkozások, parkolóvállalatok) kell törekedniük.
- Versenyelőny megszerzésével: az ügyfelekről szerzett valós idejű információk alapján a közművállalatok gyorsan továbbfejleszthetik szolgáltatásaikat. Stratégiai beruházásokat kell végezniük az elektromos autók használatát egyszerűsítő és az elterjedésüket segítő szolgáltatások területén.
„Az e-mobilitási piac óriási lehetőséget jelent, amely kiaknázásában a közművállalatoknak is fontos szerepük van. Azok a cégek lesznek igazán sikeresek, amelyek jól ismerik az energiapiac működését, bizalomra épülő ügyfél- és partnerkapcsolatokkal rendelkeznek, megfontolt befektetési stratégiájuk van, és célzott megoldásokat kínálnak ügyfeleiknek.” – nyilatkozta Greg Bolino, az Accenture Strategy ügyvezető igazgatója.
( onBRANDS )