TERJESZKEDIK AZ AUTOWALLIS CSOPORT

A vállalat ezúttal Koszovóban nyitotta meg az első márkakereskedést.


Az AutoWallis leányvállalata, a Wallis Automotive Europe (WAE) által képviselt négy autómárka közül ezúttal a Jaguarral és Land Roverrel fűzte még szorosabbra a kapcsolatát: mostantól Koszovóban is exkluzív importőre (nemzetközi disztribútora) a két prémium márka járműveinek és alkatrészeinek, az eddigi hét ország mellett (Albánia, Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Szerbia, Szlovénia, Macedónia, Montenegró).

A Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában jegyzett AutoWallis dinamikusan fejlődő tagja, a WAE már közel 30 éves független gépjármű nagykereskedelmi múlttal rendelkezik.

A Jaguar és Land Rover mellett jelenleg két ázsiai „4×4 specialista” gyártót képvisel: a japán Isuzut Magyarországon, míg a dél-koreai Ssangyongot Csehországban, Romániában és Szlovákiában.

Koszovóban a két márkát egy 1000 négyzetméteres szalonban tette a WAE elérhetővé, ahol elsősorban a Land Rover modelljeivel kapcsolatban vár komoly érdeklődést. Andrew Prest, a WAE ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az előzetes becslésük alapján a Range Rover és azon belül az új Evoque modell iránt lehet a legnagyobb a kereslet, így az AutoWallis már 2 éven belül 5 millió eurós éves forgalmat vár

a balkáni országban, ahol a piacmérethez képest a drágább modellek iránt nagy a kereslet.

Az AutoWallis április elején tette közzé a nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok (IFRS) szerint elkészített konszolidált eredménykimutatását, melynek alapján a négytagú csoport árbevétele (kiszűrve a csoporttagok egymás közötti forgalmát) 65,5 milliárd forint volt. Az AutoWallis árbevételének duplázását tervezi öt év alatt, és az ennek eléréséhez szükséges stratégiát májusban mutatja be.

Az AutoWallis csoport tevékenysége három részre bontható, melyek közül a nemzetközi disztribúciós üzletág (a közép-, és délkelet-európai országokba irányuló különböző márkájú új gépjármű-, és alkatrész nagykereskedelmi tevékenység) értékesítési darabszámai 2018-ban tovább nőttek (+3%), meghaladva ezzel az 1700 darab eladott gépjárművet.

A belföldi kis- és nagykereskedelmi disztribúciós üzletág (az Isuzu és a Ssangyong gépjárművek, a BMW személyautók és motorkerékpárok, a MINI, a Maserati személyautók és alkatrészek, valamint használt BMW, MINI személygépjárművek és motorkerékpárok értékesítése) esetében az értékesített járművek száma szintén jelentős növekedést mutatott. Az új autók és motorkerékpárok értékesítése 34 százalékos, míg a használt autó értékesítés 17 százalékos növekedést mutatott fel az előző évhez képest.

Az AutoWallis harmadik szegmensében, az autóipari szolgáltatói üzletágban (szerviz szolgáltatói tevékenység, továbbá a rövid- és hosszú távú gépjármű kölcsönzési tevékenység) szintén jelentős organikus növekedés volt 2018-ban: a szervizórák száma 15 százalékkal, a rövid és hosszú távú gépjárműkölcsönzéshez kapcsolódó átlagos flottaméret 7 százalékkal, míg a rövid távú gépjárműbérleti események száma 3 százalékkal emelkedett 2017-hez képest. Az árbevételen belül 47 százalék a belföldi disztribúciós tevékenységből (2017: 40%), 43 százalék pedig a nemzetközi értékesítési üzletágból (2017: 51%), és 10 százalék a szolgáltatói üzletágból (2017: 9%) származott.
( onBRANDS )