A Marquard Media Magyarország, mint az itthoni első „furfree” médiavállalat örömmel üdvözli a tegnap bejelentett hírt, miszerint a Prada Group a 2020-as szezontól kezdve nem fog többé állati eredetű prémet használni a kollekcióiban.
A Marquard Media 2018-ban a magyar médiavállalatok közül elsőként hozta meg a döntést, miszerint sem hirdetésben, sem divatösszeállításban nem szerepeltet állati szőrből készült ruhadarabokat, táskákat és kiegészítőket.
A nemzetközi hírre, így reagált a Magyar Szőrmeellenes Liga:
„Ez az változás annak köszönhető, hogy a Fur Free Alliance (FFA), mely 40 ország több mint 50 állatvédelmi szervezetét egyesíti – többek közt a Magyar Szőrmeellenes Ligát és Vegán Állatvédelem Egyesületet, Olaszország egyik legrégebbi állatvédelmi szervezetét, a LAV-ot valamint az Egyesült Államok egyik legnagyobb szervezetét is, a The Humane Society of the United States – tárgyalásokat kezdeményezett a luxustermék gyártóval. A három szervezet képviselői közel 1 évnyi kitartó és pozitív tárgyalási stratégiával elérték azt, hogy a Prada csoportnál megszülessen a döntés arról, hogy többé nem használnak állati prémeket a termékeiknél. Ligánk véleménye szerint, ez egy újabb szög a magyar szőrmeipar koporsójában is, mert több százezer állat menekülhet meg a sorban tudatosságra ébredő divatcégek felelős viselkedése okán.”
„Míg egyesek számára a szőrme a tradicionális elegancia és luxus szinonimája, másoknak az állatok értelmetlen és brutális, pusztán hiúságból való legyilkolását jelképezi. Azonban mára egyértelmű, hogy a divatipar átalakulása egy etikusabb, szőrme-mentes jövő felé egyre nagyobb üteművé vált az elmúlt évek során. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy mint a világ egyik legnagyobb divatmagazinjának, az InStyle-nak a kiadójaként mi is beállhattunk ebbe a sorba és tehetünk valamit a fenntartható jövő érdekében.” – fogalmaz Salamon Brigitta, a Marquard Media vállalati kommunikációs vezetője.
( onBRANDS )