Egy gyermeknap alkalmából készült friss kutatásban arra keresték a választ, hogy mennyire tartják fontosnak az emberek az együtt töltött minőségi időt a legkisebbekkel, az eredmény pedig sokatmondó.
A gyermeknap Törökországból ered, ahol hagyományosan június 1-jén tartják, és ezen a napon különösen a volt kommunista országokban vált népszerűvé. Magyarországon 1931-ben vált ismertté, akkor még gyermekhétnek hívták, de 1950 óta már csak egy napig tart és május utolsó vasárnapján tartják.
Hazánkban idén tehát május 26-ra esik a gyermeknap, amikor minden családban a legkisebbeké a főszerep. Felgyorsult világunkban mindenki a figyelmünkért versenyez, és sajnos ebben a versenyben sokszor a gyerekek maradnak alul az együtt töltött minőségi idő kárára.
A Pölöskei gyermeknap alkalmából több mint 1500 résztvevővel készített közvélemény-kutatásában a gyereknevelés és az okostelefonok közti összefüggésekre próbált rávilágítani.
Kiderült, hogy a válaszadók 90 százaléka szerint rossz hatással van a gyerekekre, ha a szülők az okostelefonjaikat nyomkodják, amikor együtt vannak, és mindössze 7 százalék állította azt, hogy nincs rájuk különösebb hatással.
Ebből logikusan az következne, hogy a legtöbben elő sem veszik az okostelefont, amikor játszótérre mennek, vagy épp utaznak a gyerekekkel, de a résztvevők kétharmada nagyon gyakran találkozik ilyen esetekkel, és alig három százalék mondta azt, hogy ritkán szemtanúja hasonlónak. Sőt, a válaszadók 65 százaléka arról számolt be, hogy 1-2 családtagnál náluk is előfordul, hogy az összejöveteleken a készüléke köti le az illetőt.
Arra a kérdésre, hogy milyen következményei lehetnek, ha egy szülő sokat nyomkodja a telefonját a gyermeke jelenlétében, a legtöbben úgy feleltek, kevesebb minőségi időt töltenek el a családdal, mint régen, de sokan úgy vélekedtek, hogy a szülők így lemaradnak a maradandó élményekről.
Összességében a kérdőívet kitöltők kétharmada érezte már úgy, hogy túl sokat használja az okostelefonját, egyharmaduk pedig különösen figyel rá, hogy ne vigye túlzásba a telefonozást.
( onBRANDS )