A JÖVŐ BOLTJÁT TERVEZTÉK MEG AZ EXTREME DIGITAL DESIGN SPRINTJÉN

Bár a digitalizáció mindent visz, mégis a személyesség jelenti majd a kulcsot a túléléshez.

A boltok jövőjéről szóló kétnapos szakmai workshop, a Shop Experience Design Sprint az Extreme Digital támogatásával valósult meg.

Külön csapatokba rendeződve ötven résztvevő dolgozott azon, hogy megoldást találjon arra, hogy milyen megoldásokkal fokozhatja a vásárlási élményt jövőbeli üzleteiben az Extreme Digital.

Az együttgondolkodás a design sprint módszere alapján történt, ami a Google Ventures által kifejlesztett design thinking módszerének felgyorsított eszköze. A workshop-jellegű közös munka lehetőséget adott arra, hogy a résztvevők felhasználóközpontú megközelítéssel gondoljanak újra szolgáltatásokat, termékeket, és a felhasználói igényeket, az új technológiai lehetőségeket és az üzleti siker feltételeit egy megoldásban egyesítsék.

A design sprint résztvevői egy, a jövő boltjával kapcsolatos problémákat térképeztek fel, illetve megoldási ötleteket találtak ki, melyekből prototípusok készültek.

A prototípusokat rapid tesztelés segítségével validálták, és a sprint végére projektkoncepciók születtek.

A workshopon megszületett koncepciókat az Extreme Digital kiválasztja a Nyugati tér közelében hamarosan megnyíló boltja kialakításánál használhatja fel.

Jellemzően a bizalomépítés, a vásárlók tudásának bővítése, és a vásárlási folyamat gyorsítása volt a prezentált anyagok közös metszete. A gyors és személyre szabott kiszolgálást a már meglévő adatalapú, arcfelismerő rendszerek technológiai megoldásait integrálva képzelték el a csapatok. Ennek lényege, hogy a vásárló releváns tartalmakkal és ajánlatokkal találkozhat a boltban, ha beazonosítja a rendszer, illetve az alkalmazottak részéről is jobb, figyelmesebb kiszolgálásban részesülhet a beazonosított ügyfél az üzletben.

Kiemelten foglalkoztak a vásárlás utáni kapcsolattartással is a csapatok, ez ugyanis hűségprogrammal kombinálva egyszerre javíthatja az ügyfél elkötelezettségét az ügyfélszolgálattal,  másrészt olyan új kényelmi és upsales szolgáltatásokat is eredményezhet, mint például az automatikus porzsákrendelés a korábban megvásárolt porszívótípushoz.

Olyan ötletek is születtek, mint a sokak számára problémás garanciális papírok, számlák tárolását kiváltó digitális tárhely, vagy a termék kipróbálás lehetőségét újragondoló, könnyített termékcsere-piac, amelynek révén gyakorlatilag teljesen kockázatmentessé teszi a vásárlást. Ezen kívül a csapatok foglalkoztak az üzletben való áruátvétel minél stresszmentesebbé tételével, és egy egyedi vásárlói tudásplatform létrehozásával, amely élmény alapon segíti a gyors és releváns vásárlási választást a boltokban.

Az együttgondolkodást vezető iparági szakemberek inspiráló előadásai serkentették, így az Extreme Digital alapító Várkonyi Balázs mellett a résztvevők piaci háttérinfomációt kaphattak Szarka Szilviától, az Extreme Digital marketing igazgatójától és Mészáros Gábortól, az e-commerce cég ügyfélélmény vezetőjétől. A piackutatási adatokat Dörnyei Otília (consumer & retail director, INSPIRA Research) és Madar Norbert (vezető tanácsadó, GKI Digital) tolmácsolta az egybegyűlteknek. A sprinterek hallhatták Kertész Istvánt (alapító-tulajdonos, Mobilia-Artica), aki az elmúlt években a legnagyobb luxusmárkák boltjai kialakításában vett részt a világ minden táján. A rendezvényen előadott továbbá Holló Mátyás az Indelab építésziroda vezető tervezője, Román Gergely, a Decathlon digitális igazgatója, Dobó Mátyás és Arany János digitális transzformációs evangelisták és Weiler Ádám, a T-Systems Magyarország szenior technológiai szakértője is.

“A csapatok nagyon sok irányból gondolták újra a vásárlási élményt és a jövő boltjának szerepét az életünkben. Ezt segítette, hogy a résztvevők számtalan iparágból érkeztek, így a nagy retail hálózatok vezetői mellett reklámügynökségi vezetők, UX szakemberek, marketing igazgatók és KKV vezetők is képviselték magukat a csapatokban.” – mondta Káli György (SD4Good), a design sprint főszervezője.

“A technológia segítségével nagyon sok adatot tudunk a vásárlókról és a boltokban is temérdek lehetőségünk van kapcsolatot építeni velük, segíteni a vásárlási folyamatot. Mégis a számok mögött kevéssé látjuk az embereket, hogy mi a szándékuk, mire van szükségük. Az elmúlt két napot azért tartom nagyon sikeresnek, mert olyan koncepciók születtek, ahol a középpontban a vásárlók álltak és a kitalált szolgáltatások, a technológiai apparátus a kimagasló vásárlói élmény szolgálatába lett állítva. Számtalan izgalmas gondolatot kaptunk, melyek közül számosat meg is szeretnénk valósítani a Nyugati téri új szaküzletünkben.” – mondta Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetője.
( onBRANDS )