Az Egyesült Államok győzelmével július 7-én zárult a nyolcadik női labdarúgó világbajnokság Franciaországban.
Az egyhónapos rendezvényre Magyarországon több mint kétmillióan voltak kíváncsiak. A férfiak átlagosan 2 óra 24 percet, a nők 1 óra 7 percet szántak a mérkőzések megtekintésére, és összesen 1012 darab tévéreklámot láttak az élő közvetítések vagy ismétlések során, derült ki a Nielsen adataiból.
A női labdarúgás iránti érdeklődés évről évre nő,
derül ki a Nielsen Sports 2019-es, 24 ország bevonásával készült kutatásából. Globálisan a lakosság 16 százaléka érdeklődik kifejezetten a női foci iránt (az általában labdarúgás iránt érdeklődők 44 százaléka mellett, amelybe beletartozik a férfi-női változat egyaránt). Ez a 16 százalék 314 millió embert jelent világszerte.
A rajongói összetételt nézve viszonylag kiegyenlített a nemek aránya. A nőifoci-szurkolók 46 százaléka nő, 54 százaléka pedig férfi. Legnagyobb arányban a 25-34 éves korosztályból kerülnek ki az érdeklődők. A FIFA női labdarúgó bajnokság esetében a mérkőzések által elért közönség Magyarországon 63%-ban férfiakból, 37%-ban nőkből állt.
„A női labdarúgást övező érdeklődés globálisan egyre nő, ennek bizonyítéka a növekvő nézői tábor és az erre fordított szponzorációs keret megemelkedése. A női sportok iránt rajongók aktív bevonódását alátámasztják a televíziós nézettségi adatok és a közösségi médiában, pl. a Facebookon kommentelők aránya: 44 százalékuk nő.” – mondta Karafiáth Metta, a Nielsen kommunikációs vezetője.
Ami a sportszponzorációt illeti: a Nielsen Sports globális kutatása szerint 100-ból 61 nőifoci-rajongó számára vonzóak a mérkőzések során vagy a játék kapcsán megjelenő márkák, sőt, 42 százalék tudatosan további információt gyűjt azokról a brandekről, amelyekkel ezen alkalommal találkozik.
A hazai televízióban a vébé élő és ismételt mérkőzéseinek műsorkörnyezetében 1012 darab reklámszpotot sugároztak. Jellemzően gyógyhatású készítmények, kereskedelemmel kapcsolatos hirdetések (áruházak, élelmiszerkereskedések és műszaki áruházak), valamint különféle élelmiszereket népszerűsítő reklámok futottak az egyhónapos FIFA-rendezvény alatt összesítve hat és fél órában.
( onBRANDS )