Ma egy vállalat márkaértékének egyik legmeghatározóbb része az a fenntarthatóság, a felelős működés.
A nagyvállalatok óriási hatalommal bírnak a társadalomban,
az üzleti vállalkozások új társadalmi tudattal kezdenek működni,
ezért a vezérigazgatók sok esetben bátor erkölcsi álláspontokat képviselnek, amivel munkaerőjük és ügyfélkörük nagyobb részének mély támogatását élvezik.
A múlt héten közel 181 vezérigazgató aláírt egy közös nyilatkozatot, amelyben kijelentik, hogy a vállalat célja a munkavállalók, az ügyfelek és a társadalom kiszolgálása és nem csak a részvényeseké. Nekik a szokásos ügyvitel már nem elfogadható.
„A társadalom adja mindannyiunknak a működési engedélyt.
A kérdés, hogy a társadalom bízik-e benned vagy nem.”
( GINNI ROMETTY, IBM CEO )
A BRT új célt jelentett be a társaság számára, és a régit dobta a szemetesbe. Az új nyilatkozat 300 szó hosszú. Néhány “apróság” belőle:
„értéket teremt az ügyfelek számára”
„befektetések a munkavállalókba”
„a sokszínűség és befogadás elősegítése”
„tisztességes és etikus kapcsolattartás a beszállítókkal”
„a közösségek támogatása, ahol dolgozunk”
„a környezet védelme”
„hosszú távú értékteremtés a részvényesek számára”
„átláthatóság”
Úgy tűnik, hogy MILTON FRIEDMAN, Nobel díjas közgazdász nagy mondása kezd elavulni: „Az üzleti vállalkozásnak egyetlen társadalmi felelőssége van a nyereség növelését célzó tevékenységek folytatására. A társaságoknak be kell tartaniuk a törvényt. De azon túl a munkájuk az, hogy pénzt keressenek a részvényesek számára.”
( onBRANDS – fortune.com )