TOVÁBB ERŐSÖDÖTT A MÉDIAPIACON A KÉPMÁS

Egy év alatt önálló médiatermékké nőtte ki magát a kepmas.hu.

Tavaly ősszel indult a 17 éves Képmás magazin kistestvérének, az online oldalnak a tartalomfejlesztése. Míg 2018 nyarán még havi 20-25.000 oldalletöltés, ma már havonta 890.000–1.100.000 oldalletöltés és 200.000–250.000 egyedi látogató jellemzi a kepmas.hu oldalt. A cég portfóliójához tartozik még a 16.000-es példányszámú Képmás nyomtatott magazin, a Képmás-estek és a Média a Családért díj is.

A Képmás magazin 17 év alatt többször megújult, egyedi tartalmaival, letisztult stílusával, hagyományos európai értékrendjével erős közösséget épít. 16 000-es példányszámával közel 43–47 000 embert ér el, az előfizetők tekintetében pedig megelőzi versenytársait. A havonta megjelenő, 100 oldalas magazin egy műfajának kereteit feszegető, a tudomány és a művészet eszközeit is segítségül hívó, érdekes, hasznos és szórakoztató kiadvány, hiteles megszólalókkal és értékeket kereső, problémaközpontú szemlélettel.

Fő sajátossága, hogy közvetlen hangvétele mellett nem mond le az igényes tájékoztatásról és a szórakoztatásról sem. AB státuszú, értelmiségi olvasói között feltűnően sok az előfizető, akik hiteles forrásként tekintenek a lapra.

Központi témája a család, a párkapcsolat és a gyereknevelés,

ennek ellenére csaknem ugyanolyan arányban olvassák férfiak, mint nők. Molnár-Bánffy Kata, a kiadó ügyvezetője szerint a Képmás az ellenpélda arra, hogy a női olvasókat csak a divat és a receptek érdekelnék.

A magazin kilépése az online térbe tudatos döntés volt, a kepmas.hu önálló médiatermékké fejlesztése átgondolt tartalomstratégia alapján valósult meg. A kepmas.hu

egyedi tartalmaival, saját szerzői gárdájával, tartalmi és minőségi minimumok meghatározásával

aktuálisabb tud lenni, mint a print lapok. Értékrendje megegyezik a Képmás magazinéval – de stílusában bátrabb, lazább. Egy konzervatív feminista fórum – ilyen idehaza még nem volt eddig. Közösségi média oldalain aktív közösségépítés folyik, Facebook oldalának már több mint 33 ezer követője van, elektronikus hírlevele csaknem hétezer feliratkozónak érkezik meg hetente.

Rovatvezetői – Kölnei Lívia, László Dóra, Máthé Zsuzsa, Dr. Péterfy Hajnal – tapasztalt szakemberek, akik színvonalas munkájukkal hozzájárulnak az oldal sikeréhez.

Az online és nyomtatott sajtótermékeket tökéletesen kiegészítik az offline térben szervezett Képmás-estek, amelyek tulajdonképpen a magazin értékeinek élményalapú, interaktív, jelen idejű megjelenési formái. Ezek az estek a Média a Családért Alapítvánnyal közös szervezésben zajlanak. Az alapítványt 2007-ben azzal a céllal hozták létre, hogy a médiában rejlő lehetőségeket a családok javára fordítsák. Az alapítvány által létrehozott Média a Családért-díj célja, hogy a család – örömeivel és gondjaival együtt – ugyanolyan hangsúlyos szerepet kapjon a médiában, mint az életben magában.

„Olyan nyomtatásban megjelenő cikkeket, rádió- és televízió-műsorokat, online tartalmakat jutalmaznunk, amelyek az említett témát magas szakmai színvonalon jelenítik meg, és céljuk nem csupán az olvasottság, hallgatottság vagy nézettség növelése, hanem az, hogy információt, erőt, segítséget adjanak a párválasztáshoz, az elköteleződéshez, családtervezéshez, a problémák megoldásához, a családban való boldog élethez.” – teszi hozzá Szám Katalin, a Képmás magazin főszerkesztője.

A Képmás cégcsoport a jövőben négy – és fejlesztés alatt álló ötödik és hatodik – termékét szeretné láthatóbbá tenni, a termékeikkel elért elkötelezett közösséget szeretnék új partnerekkel, új együttműködésekkel gazdagítani, értéket közvetíteni és adni. Hirdetőik, piaci partnereik felé pedig világosan szeretnék kommunikálni, hogy olyan kiterjedt és életmódjában másokra is ható közösség érhető el a Képmás-termékeken keresztül, amelynek tagjai más női médiatermékek iránt nem mutatnak ilyen erős elkötelezettséget.
( onBRANDS )