Arató András nyugdíjazott villamosmérnök 2011-ben robbant be köztudatba, miután néhány őt ábrázoló fénykép felkerült egy ingyenes stockfotó oldalra. Jellegzetes mosolya – mely mögött sokan eltitkolt fájdalmat látnak – miatt vált internetes mémmé, nevét, a „Hide the Pain Haroldot” is innen kapta. a kezdeti meglepettség után viszonylag hamar megtanulta kezelni a népszerűséget. Amióta híres lett, szerepelt reklámokban, videóklipben és saját TED-talkja is van. Mém-nevére több mint 6 millió találat van az interneten.
Idén ősszel a Coca-Cola őt választotta zero termékéhez reklámarcnak.
A televízióban futó Coke zero reklámból már tavaly megismert idős Mr Hadley „helyi megfelelőjeként” Harold/András is új, ismeretelen dolgokba vág bele egy-egy minivideóban. Míg Mr Hadley motorra pattan és trambulinról ugrik le, miután életében először megkóstol egy cukormentes colát, addig magyar hősünk is többféle kalandra vállalkozik: kipróbálja a szélcsatornát, a búvárkodást, a jógázást, VR szemüvegen keresztül betekint a virtuális valóságba.
„Egyértelműen a szélcsatorna volt az, amelyiktől a leginkább tartottam, és ez volt egyúttal a legnagyobb kaland is. A búvárkodást korábban már próbáltam az Adrián és a Vörös-tengerben, de ez most kicsit más volt. A jógával most először tettem kísérletet. Kipróbálnám a sziklamászást, a siklóernyőzés, és talán még egy ejtőernyős tandemugrásra sem mondanék nemet.” – mondta el Arató András, Hide the Pain Harold.
Bevállalós alkatnak tartja magát: evett már például csigát, békát, lóhúst, rénszarvast, nyers fagyott halat is, kirándult terepjáróval a sivatagban, csavargott arab sikátorokban.
Az új élmények láthatóan – ahogy a Coca-Cola reklám fiktív Mr Hadley-ját is – vonzzák a sikeres, mosolyáról-tekintetéről elhíresült férfit, akinek bakancslistáján még ott szerepel, hogy eljusson a norvég fjordokhoz és egy aktív vulkánhoz.
( onBRANDS )