Az alapítók huszadik alkalommal ítélték oda a díjakat az etikus jelző viselésére érdemes kis-, közép és nagyvállalatoknak, illetve multinacionális vállalatoknak.
Immár 102 cég viselheti az üzleti etikus vállalat jelzőt Magyarországon. A díjakat már csak olyan cégek, vállalatok kaphatják meg, melyek a fenntartható fejlődés szolgálatába állították gondolkodásukat, működésüket és profitérdekeiket.
Idén rekordot döntött az Üzleti Etikai Díjra jelölést beadott vállalatok száma.
79 jelölt, illetve jelölést leadó cég közül 47-en adtak be pályázatot. Az eddigi díjazott cégek vezetőiből álló zsűrinek nehéz dolga volt, 10 díjazottat emelhetett csak ki az igen színvonalas mezőnyből.
„Multinacionális vállalat” kategória nyertesei:
Bureau Veritas Magyarország Kft.
IT Services Hungary Szolgáltató Kft.
„Hazai nagyvállalat” kategória nyertesei:
Marso Kft.
SEFAG Erdészeti és Faipari Zrt.
„Középvállalat” kategória nyertesei:
Funkció Kft.
Pannon Guard Zrt.
Tiszta Energiák Kft.
„Kisvállalat” kategória nyertesei:
Glósz és Társa Kft.
Biovéd 2005 Kft.
Napra Forgó Nonprofit Közhasznú Kft.
Az Üzleti Etikai Díj 2000 óta az üzleti élet rangos elismerésévé vált. A díjat László Ervin professzor, a Budapest Klub alapító elnökeként, és Demcsák Mária, a Piac & Profit üzleti magazin alapítójaként azzal a szándékkal hozták létre, hogy a magyar társadalom figyelmének középpontjába kerüljenek azok a hazai vállalkozások, amelyek felelős tevékenységükkel, gondolkodásukkal, a környezet és a társadalom érdekeivel összehangolt fejlesztéseikkel példát mutatnak. Az üzleti életben sikeres jelenlétükkel bizonyítékul szolgálnak, hogy a profit érdekei összeegyeztethetők a bolygó, az emberiség, a fenntartható fejlődés érdekeivel.
„Ma már számonkérhetjük az üzleti szektor szereplőitől a felelős profittermelést. Ma már mindenki megérti, hogy a fenntartható fejlődés érdekében, annak céljával azonos működés egyet jelent az etikus üzleti tevékenységgel. Csak olyan cég kaphatja meg a díjat, amely a vállalati célokat szinkronba hozta a fenntartható fejlődés célrendszerével, és az tetteiben, döntéseiben, fejlesztéseiben, gondolkodásmódjában meg is mutatkozik. Amely a profitérdekeit is képes felülírni csak azért, hogy a környezetet ne károsítsa, hogy a társadalmi egyenlőtlenségeket csökkentse, hogy hasson környezete, az emberek gondolkodásmódjára, s tudatosan erősítse hatókörében a felelős létezést.” – nyilatkozta Demcsák Mária, az Üzleti Etikai Díj alapítója.
Az alapítók az Üzleti Etikai Díj sikerét egyértelműen azzal azonosítják, hogy az alapítás óta eltelt 20 évben a díj presztízse folyamatosan nőtt, a tudatosság, a társadalmi elkötelezettség és az élhető, fenntartható világ fennmaradása iránti felelősség egyre hangsúlyosabban szerepel a hazai vállalatok értékrendjében.
( onBRANDS )