CÉGVEZETŐK KIÁLLÁSA A NŐK MUNKAHELYI EGYENLŐSÉGÉÉRT

A Közös Ügy nevű kampányban cégvezetők arcukkal és nevükkel álltak ki az ügy mellett .

A cégvezetők vállalásokat tesznek, hogy ez minél több helyen megvalósuljon. További cégek és vezetők csatlakozását várják.

“Országos kutatások szerint ma még a nők az előléptetések során gyakran szembesülnek hátránnyal, ritkábban jutnak szóhoz a nyilvánosság előtt a szakmájukat érintő kérdésekben, és ugyanolyan munkakörben átlagosan kevesebbet keresnek mint a férfiak.” – így kezdődik az a nyilatkozat, amelyet azok a cégvezetők és cégek fogadtak el, akik vállalták hogy Magyarországon először több tíz cégvezetővel együtt, nyilvános kampányban, arcukat és nevüket vállalva állnak ki azért, hogy ez megváltozzon.

A kampányhoz olyan, sok ezer embert foglalkoztató cégek csatlakoztak, mint a Coca-Cola HBC, a Citi, a Morgan Stanley, a Google, a Prezi vagy az RTL Magyarország, és olyan kisvállalkozások, mint a Nyitottak vagyunk társalapítója, az espell, vagy a közösségi irodákat üzemeltető Loffice, vagy éppen a sétaszervező Hosszúlépés! Járunk?. Ők a mindennapokban látják a nyitott munkahelyek az előnyeit és azt is, hogy ezért időnként tenni kell.

„Pozitív változásokra van szükség, és szerencsére többségben vannak azok, akik erre vágynak. A Nyitottak vagyunkkal szeretnénk segíteni felgyorsítani ezeket a folyamatokat.” – mondta Miklós Melinda, a Nyitottak vagyunk ügyvezetője. A nonprofit szervezet a Gemiusszal végzett országos reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a nők és férfiak 63-63%-a szerint nőként és férfiként együtt kell tenni azért, hogy a nők ugyanolyan lehetőségekhez jussanak a munkahelyeken, mint a férfiak. Ebből jött a Közös Ügy kampány ötlete, hogy a nők és férfiak együtt álljanak ki a változásokért.

Az első 50 páros fotóját, a novemberi 13-án megjelent évvégi ELLE lapszámban mutatják be, néhány vezető és cég történetével és jövőbeni vállalásával együtt. A magazinnak mindig is fontos volt, hogy náluk megjelenő cikkek, riportok, fotók megkérdőjelezzék a nőkről alkotott sztereotípiákat, kihangsúlyozzák a jogaikat és a társadalomban betöltött fontos szerepüket, valamint hogy a nemek egyenlő munkahelyi lehetőségei és esélyeik elfogadtatásáért is küzdjenek. 

„Fontos, hogy ne csak beszéljünk róla, de tegyünk is a változások előremozdításáért. Épp ezért vagyunk nagyon büszkék arra, hogy a Nyitottak vagyunkkal együtt a Közös Ügy élére állhattunk. Ilyen nagy horderejű fotózás ritka a magyar sajtó történetében: több mint 100 ember állt a kameránk előtt. Ráadásul mindez nemcsak egy üres kampány, a vezetők konkrét vállalásokat fogalmaznak meg 2020-ra. Reméljük, 10 év múlva az ilyen cégvezetőknek és kampányoknak köszönhetően már nem kell erről beszélnünk.” – írja Liptai Lívia, az ELLE főszerkesztője 

A kampányban részt vevő cégek képviselőinek gondolatait  és vállalásait folyamatosan nyomon lehet követni a nyitottakvagyunk.hu és az elle.hu oldalakon A Közös Ügyhöz saját fotókkal még lehet csatlakozni cégeknek és cégvezetőknek a nyitottakvagyunk.hu oldalon
( onBRANDS )