Idén novemberben, először Budapesti bázissal indul útjára a különleges forgatási helyszíneket és a hazai, vagy ide látogató filmes stábokat összekötő sharing economy weboldal, a spotager.com.
A száz százalékban magyar fejlesztésű rendszerrel az ötletgazdák alternatívát szeretnének nyújtani a rövidtávú ingatlankiadással foglalkozók számára, egyúttal szeretnék bemutatni az ország sokszínűségét a filmes és fotós szakmának. Az alapítók Budapest ezerarcát bemutató kisfilmmel készülnek a főváros vasárnapi születésnapja alkalmából.
A kiemelkedően jó adózási és támogatási feltételek, a sokszor nemzetközi szinten is jegyzett szakemberek, a profin felszerelt filmstúdiók és a különleges forgatási helyszínek az
utóbbi 15 évben a filmesek megkerülhetetlen célpontjává tették Magyarországot,
közvetett és közvetlen sikerekhez hozzásegítve a magyar filmipart. Ehhez jön hozzá az egyre több piaci szereplő által érzékelt, az Uber példáján már megfigyelhető trendforduló a sharing economy területén, ami sok rövidtávú ingatlanhasznosítással foglalkozó vállalkozót késztet arra, hogy alternatív bevételi forrás után nézzen.
Ezt ismerte fel nem rég egy magyar csapat, akik filmes és szoftvermérnöki kompetenciáikat felhasználva hozták létre a forgatási helyszínek Airbnb-jeként aposztrofált spotager.com oldalt. Európában elsőként és mindeddig egyedüliként hoztak létre olyan platformot, amely összeköti az ingatlan- és járműtulajdonosokat a filmes szakmából érkező potenciális bérlőkkel, hogy aztán a bérbeadók mozivásznon láthassák viszont konyhájukat, garázsukat, kertjüket vagy akármilyen rendelkezésre álló helyszínüket.
Az ötletet és a motivációt saját munkájukból nyerték az alapítók: reklámforgatáshoz ideális, vidéki hangulatú konyhát kerestek sokáig hiába, míg egy ismerősük nem sietett segítségükre. Kovács József Attila, reklámfilmes és Kakócz Károly, szoftverfejlesztő az iparág ezen részének digitalizálásával szerették volna könnyebbé tenni a hasonló kihívással küzdő stábok életét.
Az oldal viszont nem csak filmeseknek szól. A telítődő rövidtávú lakáskiadási piacon egyre alacsonyabb áron lehet csak lakásokat kiadni, itt ajánl alternatívát az oldal. Emellett az eddig inkább rendezvényekre kiadott helyszínek is megtalálhatják a számításukat, ha forgatásra vagy fotózásra szeretnék bérbe adni a különleges helyeket. A minimális napi kiadási díj 15 ezer forint a Spotageren, ehhez profi fotókkal ellátott, egységes adatlapok és ellenőrzött feltételek párosulnak, így ideális alternatív bevételi forrásként szolgálhat az ingatlankiadók számára. Az alapítók első körben a budapesti és egyéb hazai helyszínek bérbeadóit várják, ehhez szeretnék megragadni az apropót, amit Budapest 146. születésnapja kínál, és kisfilmmel inspirálni az érdeklődőket, hogy meglássák a lehetőséget a helyszínekben.
Második körben várják majd az ötletgazdák a helyszínek iránt érdeklődő stábokat és fotósokat a világ minden pontjáról. Nem titkolt céljuk, hogy a közeljövőben több európai nagyvárosban is elérhető legyen a szolgáltatás.
( onBRANDS )