Kétségtelen, hogy a legtöbben a konkrét és gyors véleményezésről (copy advice) ismerik az ÖRT-öt, akihez reklámetikai kérdésekben fordulhatnak a reklámszakma szereplői. A heti rendszerességgel tartott üléseken
tavaly mintegy 800 kampányt vizsgáltak és véleményeztek.
Ez nagy segítséget jelent a szakma szereplőinek. A hatósági bírságolási gyakorlat ismeretében, külső – és ráadásul jogi és reklámszakértő – szemmel nézni egy reklámot jelentősen segíti a megfelelés (compliance) munkát a cégeknél. Nem véletlen tehát, hogy tizenhat új taggal bővült az ÖRT, és bár az előzetes véleménykérés a „kedvenc”, tevékenysége ennél sokkal szélesebb kört ölelt fel.
“Tíz cégnél tartottunk prezentációt 2019-ben. „Személyre szabottan” és interaktív prezentációkon segítjük tagjaink széles körét eligazodni a reklámozás kérdéseinek útvesztőiben. Számunkra fontos, hogy ne csak a hivatalos kapcsolattartónkkal, hanem a tagvállalataink munkatársaival is kapcsolatban legyünk. Vannak cégek, akik minden évben elhívnak, hogy az új munkatársak is képben legyenek, vannak ügynökségek, akik egy-egy új ügyfél – új termékkör jobb kiszolgálása érdekében. És persze vannak új tagjaink, akik azért hívnak tréninget tartani, mert szeretnének még jobban megismerkedni a reklám jogi és etikai kérdéseivel.” – hangsúlyozta Gerendi Zsolt az ÖRT főtitkára.
“Ráadásul kilenc konferencián különböző témakörökben tartottunk előadást, amelyeken az étrend-kiegészítő és influencer téma volt a sláger tavaly. Sőt, öt felsőoktatási intézmény meghívásának is eleget tettünk, hogy az új marketinges-reklámos generáció is tisztában legyen a reklámkörnyezet részét képező szabályozás alapjaival. A Tudományos Diákköri dolgozat szerzőjének felajánlott különdíjunkkal pedig további ösztönzést kívánunk adni számukra az etikai kérdések jobb megismerésére.” – mondta Fazekas Ildikó igazgató.
Az ÖRT monitoring tevékenysége talán kevésbé ismert a reklám szakma szereplői előtt, pedig tavaly négy átfogó vizsgálatot is készítettek. Az NMHH-val kötött társszabályozási program keretében két monitoring (alkoholtartalmú italok reklámja, valamint emberi méltóság kérdése a nemek megjelenítésekor) során közel ezerötszáz reklámját, a nemzetközi program keretében zajlott két vizsgálatban pedig az alkoholtermékek több száz digitális megjelenését ellenőrizték.
“Megtiszteltetés, hogy tavaly egy ilyen kiváló szakmai szervezet elnökének választottak, ráadásul Megyer Örs a panaszbizottság elnökeként továbbra is erősíti a csapatot, és ez a további sikerek záloga a szakma és a fogyasztók nagy előnyére.” – fogalmazott Molnár Kálmán az ÖRT elnöke.
( onBRANDS )