A LEGO Csoport új, 2D-s lapocskákból álló játékkoncepciója, a LEGO DOTS bevezetése alkalmából Camille Walala, a pozitivitást hirdető közterületi alkotásairól híres művész ma bemutatta a valaha volt leginteraktívabb munkáját a londoni Kings Crosson található Coal Drops Yardon.
Az új termék bejelentése kapcsán
a LEGO arra kérte fel Walalát, hogy egy ingyenes, nyilvános művészeti installációval keltse életre a LEGO DOTS koncepcióját.
A látványos alkotás a művész, illetve a játék védjegyének is számító vibráló színeivel és merész geometriai mintáival olyan közösen képviselt értékeket jelenít meg, mint a kreativitás, az önkifejezés és a könnyű hozzáférhetőség.
Az eredmény a DOTS HÁZ lett, egy fantasztikus építmény, amelyet nyolc szállító konténerből alakítottak ki. Az öt szobában a falak, a padló, a szőnyegek, a keretek és a bútorok egyaránt a Walala és a LEGO DOTS által képviselt egyedi szín- és mintavilág elegyét tükrözik.
A játékos és magával ragadó DOTS HÁZ egy utazásra csábítja a látogatókat, amely a nappalitól, a konyhán, a hálószobán és a fürdőszobán át végül a DOTS Diszkó szobába vezet. Ezt a különleges helyiséget úgy alakították ki, hogy
teret adjon az önkifejezésnek,
és a látogatók a kifejezetten erre az alkalomra összeállított Ele Beattie lejátszási lista zenéjére mozogva átadhassák magukat a DOTS diszkómozdulatoknak. A helyszínek felfedezése közben arra bátorítják a vendégeket, hogy ők maguk is váljanak egy tervezési folyamat részeseivé, alkossák meg saját mintáikat és karkötőiket – ráadásul néhány elemet akár még magukkal is vihetnek a LEGO DOTS 2020. márciusi bevezetése előtt.
A látogatók a távozáshoz akár az installáció oldalán található, csaknem 2,5 méter hosszú csúszdát is választhatják.
„Óriási öröm volt számomra egy olyan szórakoztató tér megalkotása, ahol gyerekek és felnőttek spontán kifejezhetik a kreativitásukat, és valami gyönyörűt alkothatnak, megmutathatják, kik is ők. A DOTS HÁZ megragadja mindazt a gazdagságot és játékosságot, amiről az emberek felismernek engem, de egy kis különlegességgel kiegészítve: a lehetőséggel, hogy szabadjára engedjék a képzelőerejüket és elkészítsék saját műremekeiket. És persze, ott a csúszda is.” – mondta a művész, Camille Walala.
A LEGO játékrendszerén alapulva ebben az esetben is végtelen lehetőség áll a gyerekek rendelkezésre, hogy az elemeket szétszedve újra tervezzék és kidíszítsék világukat, segítve ezzel kreativitásuk és magabiztosságuk fejlesztését.
„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy a LEGO DOTS bevezetésével egy olyan új, a kézművesség kategóriájába tartozó játék koncepciót mutathatunk be, amely végtelen számú, folyamatosan változó minták, színek és dizájnok által kreatív felületet kínál a gyerekeknek a társas, önkifejező játékhoz. Camille, aki maga is kiváló példája annak, hogy a saját kreativitásunkba vetett bizalom milyen óriási hatással lehet az emberre, a tökéletes választás arra, hogy vele együttműködve mutassuk be az egész világnak az új termékünket. Valami igazán különleges, és roppant szórakoztató alkotást hozott lére, amit alig várunk, hogy a rajongóink is felfedezzenek, és amiből majd inspirálódhatnak.” – mondta Lena Dixen, a LEGO Csoport senior alelnöke, termék- és marketingfejlesztésért felelős vezetője.
LEGO DOTS létrehozása során a LEGO tervezők munkáját belső kutatások is segítették, amelyek eredményei rávilágítottak, hogy
a gyerekek egyre inkább keresik azokat a személyre szabható lehetőségeket a játék során, amelyek fejleszthetik kreatív önbizalmukat, ahol szabadon felfedezhetik a dolgokat, és saját dizájnt megalkotva fejezhetik ki önmagukat.
Ez az információ egy 10 800 szülőt és 7 200 gyermeket bevonó kvantitatív kutatásból derült ki, amit az Egyesült Államokban, Kínában és Németországban végeztek. A résztvevők esetében 21 600 játékalkalmat térképeztek fel és használtak arra, hogy a fontos tények feltárásával és figyelembevételével megalkossák a DOTS koncepcióját.
A DOTS részletes termékfejlesztési folyamatát havi játékfoglalkozások, félévenként tartott fókuszcsoportos kutatások és az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban és Dániában végzett kvantitatív tesztek segítették, amelyekben két éven át több mint 500 szülő és gyerek vett részt annak érdekében, hogy a termék megfeleljen a fogyasztók elvárásainak.
( onBRANDS )