Rengeteget beszéltünk arról, hogy megváltozott a kommunikációs tér, itt a digitalizáció, vége az egyirányú kommunikációnak.
A helyzet az, hogy eddig sokat beszéltünk róla, de az igazi bizonyíték most érkezett meg a Lidl svéd húsgolyós posztjával és az IKEA válaszával. A megjósolhatatlan komment cunamiról most nem is beszélek, visszaidézhetetlen mennyiségű márka és komment jelent meg és csatlakozott a már tulajdonképpen közösségi média kabaréhoz.
Tehát, az igazi változás ott érhető tetten, hogy amíg 2009-ben, a még itthon ma is jelentéktelennek nevezhető Twitter bejegyzés miatt a Vodafone munkatársát, Müller Tamás online marketingest meghurcolták és kirúgták, egy egyébként ezt a kommunikációs kort megelőző, rendkívül szellemes poénért, addig ma minimum elvárás a vállalatoktól a nagy dobás, akár “corporate” beszólások árán is.
Ma már nem csak a másik értékesítőire mennek rá a vállalatok, hanem közösségi követőikre is, a másik bejegyzéseire is. Ez a kommunikációnak egy merőben más szintje és minősége. Nem tudom, hol lesz ennek a határa, de úgy tűnik, hogy a lónak nincsen háta, mindig a túloldalára esünk.
Egy biztos, ma Müller Tamás vállát megveregetnék.
( Kőszegi András )