Ennek célja, hogy többet adjanak vissza a bolygónak, mint amennyi erőforrást felhasználnak. A koncepció tudományos alapon meghatározott előzetes célértékeket tűz ki a karbonemisszió, a vízfelhasználás és a hulladékkezelés területein 2030-ig.
A Starbucks célja, hogy erőforrás-pozitívvá váljon,
vagyis működése során több karbont tároljon, mint amennyit kibocsát, csökkentse a hulladéktermelést és hogy több tiszta édesvizet biztosítson a rászorulóknak, mint amennyit felhasznál.
A céljait 5 különböző stratégia alapján ér el a vállalat.
1. A növényi alapú menü-opciók kibővítésével egy még inkább környezetbarát választék kialakítása.
2. Az egyszer használatos, hulladéktermelést fokozó csomagolások leváltása.
3. Az innovatív és talajmegújító mezőgazdasági megoldások, az újraerdősítés, az erdők
megóvásának és a vízkészletek védelmének integrálása a Starbucks ellátási láncába.
4. A hulladékgazdálkodás fejlesztése a Starbucks üzletekben és közösségekben az újra
felhasználás és újrahasznosítás elősegítése és az élelmiszerhulladék mennyiségének csökkentése érdekében.
5. Innovatív megoldások alkalmazása a környezetbarát üzletek, vállalati működés, kávé-előállítás és kiszállítás érdekében.
A vállalat 2030-ra három elsődleges célt kíván elérni:
1. 50 százalékkal csökkenti a karbonemisszió mértékét a Starbucks közvetlen működése során és az ellátási láncában egyaránt.
2. A kávé előállítása és az ehhez kapcsolódó közvetlen műveletek során használt vízmennyiség 50 százalékát visszajuttatja azon közösségek számára, ahol jelentős vízhiány mutatkozik.
3. A vállalat egy újabb lépést tesz a körforgásos gazdaság felé. Az üzletekben és a feldolgozás során keletkező, tárolókba érkező hulladék mennyiségét 50 százalékkal tervezi csökkenteni.
Annak érdekében, hogy ezen törekvésének eleget tegyen, a vállalat az Ellen MacArthur Alapítvány új műanyag-gazdálkodás globális vállalásának keretein belül a csomagolásra vonatkozó, ambiciózus körforgásos gazdaságnak megfelelő célokat tűzött ki.
A Starbucks 2021-ben, a vállalat ötvenedik évfordulója alkalmából véglegesíti a 2030-as
környezetvédelmi célkitűzéseit, az elkövetkezendő egy év tapasztalatai alapján. A jövő évben a Starbucks átfogó piackutatással és piaci teszteléssel elemzi a fogyasztói magatartást és az egyes ösztönzőket, amelyek elősegíthetik a szelektív hulladékgyűjtést az üzletekben.
„A Starbucks 2020-as magyarországi tervei továbbra is a vállalat elkötelezettségét jelzik a
fenntartható működés és a gazdasági méltányosság mellett, úgy, hogy közben a bolygó értékeit tartjuk szem előtt. Az idei évben tervezzük a 34 hazai üzletben a műanyag szívószálakat papíralapúra cserélni, alternatív evőeszközök használatát tesztelni, valamint az étkezés mellett a poharak terén is folytatjuk a fenntartható megoldások terjesztését. Nagyon örülünk, hogy a magyarországi Starbucks közösség körében pozitív visszhangja volt eddigi fenntarthatósági intézkedéseinknek, ez is inspirált minket arra, hogy folytassuk a megkezdett utat, és idén tovább zöldítsük hazai üzleteinket.” – mondta el Kerek Fanni a Starbucks magyarországi brand managere.
( onBRANDS )