Az amerikai divatipar egyik leginnovatívabb márkája, a rag & bone 2020-as ősz-téli kollekcióját egy egyedi audiovizuális élmény kíséretében mutatta be a New York Fashion Weeken. A show 3D-s látványvilágát egy magyar fényművészeti alkotócsoport, a Limelight készítette el.
New York City sajátságos jellegét ünnepelve a bemutatót idén újra a Skylight elnevezésű, korábban tőzsdeépületként funkcionáló helyszínen tartották Manhattanben.
A 2020-as ősz-téli kollekció élmény-narratívája a digitális valóság és a technológiával való humán interakció közötti feszültség felfedezéséből született.
A rag & bone innovatív együttműködő partnerei, a Limelight és a Panasonic dolgoztak az egyedi, csak a rag & bone-ra jellemző márkasztori erősítésén.
A Limelight különleges projection mapping alkotásairól és tematikus fényművészeti tárlatairól ismert, digitális művészetben alkotó magyar művészcsoport, amely a világ szinte minden táján alkotott már, elsősorban nagyformátumú épületvetítésekkel és fényinstallációkkal. A rag & bone felkérésére készült alkotás a harmadik jelentős USA-beli munkájuk, emellett dolgoznak és kiállítanak Sydney-től Szingapúron és Hong Kongon át Londonig.
„Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a rag & bone bennünket választott a 3D-s látványvilág elkészítésére. Ritkán dolgozunk márkáknak, mert ritkán tudunk azonosulni az üzeneteikkel, pont hetekkel ezelőtt mondtunk nemet például egy európai Coca-Cola kampányban való részvételre emiatt. A rag & bone tulajdonos-tervezője, Marcus Wainwright egy olyan víziót álmodott meg, amivel teljes mértékben azonosulni tudtunk, és amellett, hogy kimondottan minket akart a feladatra, szinte teljesen szabadon alkothattunk a témán belül. Az alapüzenete az, hogy a divat valójában egyáltalán nem fontos, sokkal komolyabb témák vannak ma a világban, amikről beszélni kell. Soha nem dolgoztunk korábban a divatszakmában, és őszintén szólva nem is volt túl vonzó kívülről, de egy ilyen projektben boldogan vettünk részt. Nem jellemző egyébként a New York Fashion Week bemutatóira, hogy a ruhákon túl másról is szólnának, ebben a tekintetben is egyedülálló volt a rag & bone show-ja, nagyon nagy sikere is volt, és szerettünk velük együtt dolgozni, remek hetet töltöttünk New Yorkban.” – mondta el Dávid István, a Limelight társalapítója, producere és ügyvezetője.
A show-hoz készült, a rag & bone innováció, a legmodernebb technológia és a klímakatasztrófa elleni harc iránti elkötelezettsége inspirálta műalkotás egy futurista vízió, amely négy világon viszi át a nézőt: New York-ot, Londont, az angol vidéket és a brazíliai esőerdőt érintve térünk vissza a természetbe, a gyökereinkhez. Ebben az utópisztikus vízióban a néző eljut a jelenkorba, ahol lángol Amazónia és az ausztrál esőerdők, a világunkat és az emberiséget tragikus vég fenyegeti.
A megoldás, amelyet a történet felkínál, egy magasabb tudatosság elérése, az összekapcsolódás, hiszen csak összefogva, együtt menthetjük meg a Földet.
Egy nagy falfelület egyfajta portálként szolgált a kollekció darabjait bemutató modellek számára, a tartalmat pedig HD projektorokkal vetítették a képernyőre. A vetítés az emberi alakról, a városokról és természetről, tájakról készült 3D mapping-részletekkel kelt életre. A bemutató fináléjában korábbi rag & bone kampányokból készült vetítés oltotta a divat analóg természetét egy digitális utazásba. Az erőteljes zenei mix, amelyet DJ Kris Bones készített, a valóság, az emberi elme és a divat meglepetésszerű találkozását visszhangozza.
A bemutató és a műalkotás nagy sikert arattak a divat-szakemberek körében, többek között a Vogue, a The Cut, a WWD, a Wallpaper, a Dazed Korea, a W Korea, a Bazaar Thailand, az ELLE Taiwan, a GLAMOUR Hungary, a legnagyobb divat-influencerek közül pedig Vanessa Hong, Dylana Suarez és Natalie Suarez is beszámoltak róluk.
( onBRANDS )