VERSÍRÓ PÁLYÁZATOT HIRDET A STARBUCKS

A költészet napi versíró pályázat témája a közösség.

A 14 és 30 év közötti fiataloknak szóló kezdeményezés célja, hogy lehetőséget adjon a pályájuk elején járó költők bemutatkozására, és hangsúlyozza a közösség fontosságát ebben a kihívást jelentő helyzetben is.

A Starbucks a tavalyi nagy sikerű verseny alapján idén is versíró pályázattal ünnepli a magyar költészet napját. A “Közösség” című versenyen minden 14 és 30 év közötti fiatal indulhat egy darab, magyar nyelven írott verssel. A kávézólánc kiemelt hangsúlyt helyez arra, hogy tevékeny részvevője legyen a helyi közösségeknek, a jelenlegi helyzetben pedig fontosnak tartja, hogy teret adjon a közösségről szóló gondolatoknak. Ezekkel a célokkal párhuzamban a Starbucks szeretne teret biztosítson fiatal, feltörekvő költőknek bemutatni művészetüket, így ápolva a magyar irodalmi kávéházak hagyományait is.

A versíró pályázatra 2020. március 26-tól, április 8-ig lehet jelentkezni. A pályázók egy korábban még meg nem jelent, saját, lírai alkotással nevezhetnek, amelynek maximális terjedelme 4000 karakter. A pályaművet online dokumentumként, illetve videóüzenetben, a szerző előadásában lehet beadni. A versek tematikája a közösség gondolata köré épül.

A beérkezett pályázatokat elbíráló zsűri tagjai: Pion István, magyar költő, slammer, újságíró, szerkesztő, és Molnár Dóra, a Starbucks Magyarország regionális vezetője. A nyertes pályázókat április 11-én a Magyar Költészet Napján értesítik. A legjobb költemények szövegei és videós bemutatói a Starbucks online felületein is bemutatkozási lehetőséget kapnak. A pályázat első öt helyezettje a szakmai elismerés mellett egy értékes Starbucks ajándékcsomaggal is gazdagabb lesz.

„A tavalyi versenyünkre beérkezett több, mint 100 pályázat megerősített minket abban, hogy a fiataloknak igénye van a költészet eszköztárát felhasználva gondolkozni a világról. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a mostani helyzetben, amikor talán mindenki egy kicsit jobban érzi az összetartás és összetartozás kiemelkedő fontosságát és szerepét a mindennapi életünkben, lehetőséget adjunk az önkifejezésre, és a közösségről szóló gondolatok virtuális megosztására. Bízunk abban, hogy Kávéköltők programunkkal hozzájárulhatunk egy, az irodalom iránt fogékony közösség építéséhez és reméljük, hogy idei témánk: a közösség sok fiatal költő érdeklődését kelti fel, és megmutatja, az online térben is kialakíthatók és megtarthatók a valódi kapcsolatok.” – mondta el Kerek Fanni, a Starbucks magyarországi brand managere.
( onBRANDS )