Az marketing csökkentésének oka a kevesebb fogyasztás a koronavírus miatt, bár egyes kiadásaikat áthelyezik a digitális eszközökbe.
James Quincey vezérigazgató április 21-én az első negyedév eredményeinek közzétételét követően felhívta a befektetők figyelmét, hogy a Covid-19 az „jelentős és mély hatást gyakorolt” üzletre.
“Csökkentjük a közvetlen fogyasztói kommunikációt, szüneteltetjük a jelentős marketing kampányokat a válság korai szakaszaiban, és újra indulunk, amikor megfelelő lesz az időzítés.” – mondta James Quincey.
A Coca-Cola marketing-megközelítése ellentétes az FMCG-szektor sok más szereplőjével, amelyek továbbra is befektetnek. A Procter and Gamble is a kereslet növekedésével befektet a marketingbe: „Most nincs itt az ideje a kilépésnek”, míg a fagyasztott élelmiszeripari cég, a Birds Eye úgy véli, hogy ő „felelős” a reklámok folytatásával. – írja a marketingweek.com
A Coca-Cola értékesítését a vírus jelentősen befolyásolta, különös tekintettel a vendéglátás szektorra, a globális volumen 25% -kal esett vissza. Az éttermek és mozik bezárásának várhatóan jelentősebb hatása lesz a második negyedévi eredményre is.
Az első negyedévben a nettó bevételek 1% -kal csökkentek az előző év azonos időszakához képest, 8,6 milliárd dollárra, annak ellenére, hogy 2020-at nagy lendülettel kezdték.
Azt állítják, hogy túl korai még, hogy a koronavírus teljesen mekkora hatással lesz az üzletre, bár úgy vélik, hogy „a nyomás átmeneti lesz”, és optimisták a pénzügyi év második felének javulására.
Annak ellenére, hogy a Coca-Cola elismerte, hogy a koronavírus gyengítette a keresletet, viszont ez ösztönzi néhány piacon az e-kereskedelmet. Quincey szerint ez a gyorsulás fenntartható.
A bizonytalanság azonban azt jelenti, hogy
a Coca-Cola-nak fel kell készülnie számos esetre.
James Quincey a befektetőket is igyekezett megnyugtatni azzal, hogy a márka 128 éves története során mindig felépült a világválságból: “Vállalatként korábban is kihívásokat éltünk meg, és úgy véljük, hogy megfelelő helyzetben vagyunk ahhoz, hogy ezzel is megbirkózzunk és erősebbek lehessünk.” – jegyezte meg Quincey.
( onBRANDS )