A 2019-ES EURÓPAI KISKERESKEDELEMRŐL

Számos európai országban az online kereskedelem erősnek bizonyult.

Az erős online kereskedelem tükröződik a fogyasztók csökkenő arányú hagyományos bolti
kiskereskedelemi költéseiben is.

„Európában a hagyományos bolti kiskereskedelem új kihívásokkal néz szembe. A fogyasztók körében új környezettudatosság alakul ki, és a fenntarthatóság kérdése egyre fontosabb szerepet játszik. A hagyományos bolti kiskereskedőknek erre az elvárásra olyan módon kell válaszolniuk, amely lehetővé teszi számukra, hogy versenyelőnyt szerezzenek az online kiskereskedelemmel szemben.” – magyarázza Dr. Johannes Schamel, a GfK kiskereskedelmi szakértője.

Mindezek fényében a GfK Geomarketing megoldási területe kiértékelte az 2019-es év legfontosabb piaci mutatóit, és azoknak az európai kiskereskedelemre gyakorolt hatását. A COVID-19 kiskereskedelemre gyakorolt hatásának felmérése mellett a GfK Kiskereskedelmi Tanulmánya tartalmazza a 32 európai országban látható trendek átfogó elemzését is,
amely értékes referenciapontot kínál a kiskereskedők, a befektetők és a projektfejlesztők számára.

Retail share (%) of private consumption in 2019

Vásárlóerő: 2019-ben az EU-27 országaiban a fogyasztók átlagos vásárlóereje 16 888 euró volt, ami 3,4% -os nominális növekedést jelent az előző évhez képest. Az erőteljes gazdasági növekedés, az adócsökkentések és a minimálbér-növekedés hatására az EU-ban a legnagyobb vásárlóerő-növekedés Lettországban (+8,5 százalék), Litvániában (+7,6 százalék) és Észtországban (+6,0 százalék) történt.

Infláció: A szolgáltatások költségeinek növekedése miatt a tavalyi év végén az árak kissé gyorsabban emelkedtek. De figyelembe véve 2019 egészét, az EU-27 országaiban az infláció mindössze 1,4 százalék volt, azaz jelentősen elmarad az Európai Központi Bank 2 százalékos célkitűzésétől.

Hagyományos bolti kiskereskedelem forgalma: 2019-ben az EU-27 országaiban a hagyományos bolti kiskereskedelem 2,1 százalékos nominális forgalomnövekedést ért el, ami kismértékben meghaladta az inflációt. A legdinamikusabb piacok ismét Kelet-Európában és a balti államokban voltak. Románia (+9,5%) fenntartotta magas növekedési ütemét, amely majdnem kétszerese a szomszédos Bulgáriáénak (+5,4%). Észtországban (+6,6 százalék) és Litvániában (+6,5 százalék) volt a növekedés, köszönhetően a vásárlóerő régóta fennálló növekedésének.

A magánfogyasztás kiskereskedelmi forgalmának részaránya: Az online kiskereskedelem által okozott verseny, valamint a fogyasztói szokások alapvető változásai, azaz a nagyobb összegű költések a szolgáltatásokra az EU-27 magáncélú fogyasztás kiskereskedelmi forgalmának egy százalékkal történő 29,9% -ra való csökkenését eredményezte. A németek fordították költéseik legkisebb részét (23,7%) a hagyományos bolti kiskereskedelemre, ezt részben az online kiskereskedelem viszonylag erős pozíciója magyarázza.

FMCG kiskereskedelem: 2019-ben az EU-27 országaiban a hagyományos bolti kiskereskedelem 55% -a származott az FMCG kiskereskedelemből. Ez a szegmens a horvátországi teljes hagyományos bolti kiskereskedelmi forgalom 60,4% -át teszi ki, ami a tanulmányban szereplő országok között az első helyen áll. Az FMCG kiskereskedelem nagyon erős Romániában (59,7%), Cipruson (58,5%) és Görögországban (58,3%).
( onBRANDS )