A DOBOZOS, VILÁGOS ÉS FÉLLITERES SÖRRE BUKIK A MAGYAR

A kijárási korlátozás csúcsán egyötödével nőtt a sör értékbeli forgalma.

A kijárási korlátozás „főszezonjában”, azaz 2020. március-áprilisban 25 milliárd forint fölötti forgalmat bonyolított a sör hazai kiskereskedelmi forgalma, amely 18 százalékos értékbeli és 13 százalékos mennyiségi növekedést jelent az előző év azonos időszakhoz képest, derült ki a Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexének adataiból. Az online forgalom még látványosabban „húzott el”:

a webáruházak forgalma 85 százalékkal emelkedett, igaz, ez még így is csupán az összforgalom 0,5 százalékát teszi ki a kategórián belül.

A Covid-19 világjárvány miatt elrendelt kijárási korlátozás első két hónapjában 58 millió liter sör került a magyar fogyasztók online és offline kosarába, ami közel 110 millió üveg vagy doboz „folyékony kenyeret” jelent. A 25 milliárdos kéthavi forgalom összesen egyötödével volt több, mint 2019. március-áprilisában.

A korlátozás alatt leginkább a diszkontok, valamint a nagy alapterületű szupermarketek és hazai láncok vitték a prímet: az értékbeli forgalom közel 40%-a náluk realizálódott, míg a 2500 négyzetméteresnél nagyobb hipermarketekre és a kisebb alapterületű (51-200 nm-s) üzletekre pedig a forgalom egy-egyötöde jutott.

Online is felpörgött a sörértékesítés: az előző év azonos időszakához képest 85 százalékkal emelkedett értékbeli forgalma: 128 millió forint értékben közel negyedmillió liter fogyott belőle (ez 76 százalékos mennyiségi növekedés).

Ami a sörtípust illeti, az általános trendekhez hasonlóan a forgalom 95+ százaléka árpasör, a búzasör csupán 2 százalékot hasított ki a vizsgált két hónap értékbeli forgalmából.

A világos sörök vitathatatlanul vezetnek, 97 százalékban ebből a típusból fogyott.

A kosarakba kerülő sörök négyötöde dobozos, 12 százaléka üveges.  Az értékesített sörök háromnegyede félliteres kiszerelésű.

„A kijárási korlátozás alatt zárva tartottak a vendéglátóipari egységek is, ami egyértelműen az otthoni sörfogyasztás felé terelte a fogyasztókat. A preferenciák azonban lényegében változatlanok maradtak: a magyarok a világos, márkás sörökre voksoltak otthonaikban is.” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója.

A márkás sörök tartották pozíciójukat: az értékbeli forgalom közel 90 százaléka a gyártóknál landol.
( onBRANDS )