RENDHAGYÓ LESZ A BUDAPEST CENTRAL EUROPEAN FASHION WEEK

Szűkebb hazai közönség előtt valósítják meg a szeptemberi divathetet.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szigorú egészségvédelmi szabályok betartása mellett szeptember 10. és 13. között kínál lehetőséget a magyar márkák számára, hogy szűk hazai közönség előtt ismertessék a 2020-as őszi-téli kollekcióikat a Deák Palotában – közölte a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW) szervező MDDÜ.

A tervezők a Budapest Central European Fashion Week történetében először egy különleges “trunk show” keretében mutathatják be kollekciójukat. Mint mondták, az őszi esemény számos ponton rendhagyónak minősül, az MDDÜ rendkívüli szabályok betartása mellett egy

szűkebb hazai közönség előtt valósítja meg a szeptemberi divathetet

a többi közt Zsigmond Dora menswear, Nubu, Artista, Cako, Maison Marquise, Tomcsanyi, Alma Vetlényi, Romani, Sármán Nóra, Varga Viktória, Celeni, Elysian részvételével.

Az esemény a Young Talents Show divattervezőinek bemutatkozásával veszi kezdetét, akik a rendezvényen való szerepléssel inspiráló szakmai közegben mutathatják be tudásukat, amelyet 6 hónapos mentorálási program követ majd. A korábbi évekhez hasonlóan a Budapest Central European Fashion Week idén is változatos kiegészítő programokkal várja az érdeklődőket városszerte.

A BCEFW részeként egy pop-up store, azaz egy ideiglenes üzlet is megnyitja kapuit a résztvevők előtt, így már a helyszínen is megvásárolhatók lesznek a tervezők kollekciói.

A Magyar Divat & Design Ügynökség ezzel igyekszik a tervezőknek segíteni abban, hogy a járvány miatt kiesett bevételeiket pótolni tudják. Az érdeklődők szeptember 10. és 20. között tekinthetik meg a belvárosi üzlet kínálatát, ahol olyan tervezők kiegészítői is helyet kapnak, akik kiállítóként vettek volna részt az elmaradt tavaszi eseményen.

A vírushelyzet alakulása a szervezők számára is bizonytalanná teszi az elkövetkezendő időszakot, amely miatt szükségszerűvé vált a következő budapesti divathét újragondolása. Az ügynökség úgy határozott, hogy runway videók formájában, azaz online valósítja meg az októberben esedékes Budapest Central European Fashion Week-et, amely a 2021-es tavaszi-nyári kollekciókat vonultatja fel.

Azok a tervezők, akiknek a bemutatóit ilyen formában valósítják meg, komoly lehetőséghez jutnak, hiszen az MDDÜ a nemzetközi kommunikációra is nagy hangsúlyt fektet. Az elkészült felvételeket több nemzetközi buyer, szakember és mérvadó divatmagazin számára is eljuttatja, hogy értékesítési lehetőségekhez segítse a tervezőket, valamint ezzel is hozzájáruljon, hogy

a magyar divatmárkák továbbra is jelen legyenek a nemzetközi vérkeringésben.

Az érdeklődők október 6-án és 7-én tekinthetik meg a kollekciókról készített tartalmakat. A magyar márkák mellett a közép-európai régió több más tervezője is bemutatkozik tavaszi-nyári kollekciójával.
( onBRANDS – MTI )