AZ APPLE A FORBES 100-AS TOPLISTA ÉLÉN

A 100 vezető cég együttes márkaértéke 2540 milliárd dollárra emelkedett.

Tavalyhoz hasonlóan idén is az Apple vezeti a Forbes legértékesebb világmárkáit rangsoroló 100-as listáját. Most már jó ideje a Big Tech márkák foglalják el a top helyeket. A Forbes 100 legértékesebb márkája 2020-as listáján az első öt ugyanaz, mint az előző évben: Apple, Google, Microsoft, Amazon és Facebook.

A Forbes legértékesebb márkákat rangsoroló (Most Valuable Brands) 100-as listáján az első helyen szereplő Apple márkaértéke 241,2 milliárd dollár, 17 százalékkal nőtt tavalyhoz képest.

A második helyen a Google (207,5 milliárd dollár, +24 százalék) áll, a harmadikon pedig a Microsoft (162,9 milliárd dollár, +30 százalék). A lista negyedik helyén az Amazon található 135,4 milliárd dollárral, ami 40 százalékos növekedés tavalyhoz képest.

A vezető tízes listára került még a
Facebook
(70,3 milliárd dollár, -21 százalék), a
Coca-Cola (64,4 milliárd dollár, +9 százalék), a
Disney (61,3 milliárd dollár, +18 százalék), a
Samsung (50,4 milliárd dollár, -5 százalék), a
Louis Vuitton (47,2 milliárd dollár, +20 százalék) és a
McDonald’s (46,1 milliárd dollár, +5 százalék).

Számos márka jelentős változásokat mutatott az idei rangsorban. A Visa a 25. -ről a 18. helyre emelkedett, az Adidas a 61.-ről az 51.-re, a Netflix a 38.ról a 26. helyre ugrott.

Néhány luxusmárka helye is szintén jelentősen változott: Chanel a 79.-ről az 52., a Cartier pedig a 64.-ről az 56. lett.

Az autóknála például a Toyota, amely tavaly még a tízes élboly tagja volt kilencedikként, idén már csak a 11. a listán, márkaértéke 7 százalékkal, 41,5 milliárd dollárra csökkent.  A Mercedes-Benz a 17. helyről a 23. helyre, a BMW a 21.-ről a 27.  helyre esett vissza, addig a Nissan teljes mértékben leesett a listáról a korábbi 81. helyről.

Az idei százas listán új belépők is vannak: a Nintendo, a Hennessy, a Burger King és az AXA.

A Forbes honlapján szereplő adatok szerint tavalyhoz képest a Netflix márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben, 72 százalékkal, 26,7 milliárd dollárra, ami alapján az idei listán a 26. helyre került.

A legnagyobb vesztes 21 százalékos márkaérték-csökkenéssel a Facebook, amely azonban így is megőrizte ötödik helyén.

A 100 vezető cég együttes márkaértéke 2540 milliárd dollárra emelkedett a tavalyi 2330 milliárd dollárról.

A százas listán az információs-technológiai cégek száma 20, a pénzügyi szolgáltatóké 11, az autóipari vállalatoké szintén 11, a kiskereskedelmieké pedig 8.
A százas listán a legértékesebb világmárkák közül több mint 50 amerikai, 10 német, 9 francia, 6 japán és öt svájci.

A TOP 100 MÁRKA A FORBES LISTÁJÁN:


( onBRANDS – MTI )